tisdag 24 juli 2012

Påse

Jag fick en utmaning av Lotta på ELB att göra en Mixed Media-påse..jösses, vad jag gick igång på det...kunde inte hejda mig utan ritade, klippte och klistrade utan att att ens fundera över var jag satte fast detaljerna! Uppfriskande, annars kan jag ju sitta och stirra en stund på mina alster....innan jag slår till, om jag säger så. Gör ni så också??
Lotta at ELB challenged med to do a MIxed Media bag, i really got carried away on this one..nice for a change;-) Sometimes i stare at my projects too long..before i decide where to put stuff..



Just a plain bag..


Jag stämplade ena sidan av påsen med favvostämpeln från You-Do och på den andra sprayade jag med Glimmer Mist- Turqouise över en stencil och fyllde i cirklarna med Glimmer Glam. Jag har också textat och doodlat med vattenfast, svart penna (Zig-writer) som inte fäller. Det är viktigt när man jobbar med lager på lager. För att få lite textur blandade jag acrylfärg med Glossy Accent, då blev de röda cirklarna glassiga och upphöjda. Jag stämplade också med en napp till en nappflaska som en av hundarna hittade ute;-) 

My dogs picked up this one from a feeder, when we were on a walk. I used it as stamp. Nice texture!

My doodled details - painted with acrylics. I loooove acrylics, it´s so versatile!















5 kommentarer:

Malin sa...

Så grymt fin!

AnnaB sa...

Men o så underbar! :) Nappen var ju en utmärkt stämpel. Bra att veta vad jag ska använda dem till, när vi är klara med dem... =)

Maja Stokk / eyovine sa...

Å Marja min vän vilken talang du är!! Nu har jag scrollat upp och ner här i din blogg en stund och beundrat den ena vackra skapelsen efter den andra!! Påsen här, hur cool som helst och din Prima BAP tolkning ascool.... nu vart jag inspirerad!! Tack vännen!

Kramiz!

Denise sa...

WOW.
your work thrills me Marja!!!

Therese sa...

Supersnygg påse!!!!! Kram!!!