fredag 22 juni 2012

Sommartävling

hos Veckans Skiss!! Ni missar väl inte att vi har en rolig tävling som pågår till 15/8 med massor av fina priser från Mollys Scrapbooking, En Liten Btuik och Cocoa Daisy. Ni är väl på???
Tema 1 är att tolka den här skissen och följa receptet:

Tema 1:


Tolka skissen och följ receptet nedan:


1. Minst 2 olika sorters typsnitt/bokstäver


2. Färg - acrylfärg, mist, gesso, kritor osv. (Chalkade kanter räknas inte)


3. Något urklippt - från ett mönstrat papper eller foto


4. Minst 5 olika färger


5. Något icke-scrappigt. En produkt som inte är avsedd för scrapping, 
    tex en biljett, ett kvitto, spänne från skärp...



Min tolkning



Nästa tema handlar förstås om något gott att äta;-) En viktig del i mitt liv...vad vore livet utan kakor, tårtor, bullar, efterätter, desserter...??? Fullständigt urtrist...

Tema 2: Bake my breath away - Ett alster med tema BAKVERK.

Min tolkning



Häng på nu, annars blir jag sur;-)...

4 kommentarer:

MrsPolkaDot sa...

haha...ja man vill ju inte att du ska vara sur! ;) Snygg ny design på din blogg! Såg att det var marolle som har gjort den! Har du varit med och öppnat en liten butik i mörrum? Såg att du var designer där men tänkte eftersom den fanns på dina bloggar! Hoppas du har en mysig sommar! Kramkram

Denise sa...

wow, wow. these are fantastic Marja.

linaliten sa...

Vilka läckra! Ska helt klart försöka sätta mig ner och göra ett par bidrag. :)

ANNAANNA sa...

Har jag fattat rätt... att man får göra 2 layouter dvs deltaga med en i varje tema?