tisdag 5 juni 2012

Scrappat med små medel och stackars liten

Ja, den här Veckans Skiss blev lite annorlunda för mig. Jag satt hemma hos Fanny i Göteborg med en nyopererad hund och kunde inte bo hemma för Polly fick inte gå i trappan. Jag beslöt mig för att ta ett foto av Fanny och scrappa med det material hon hade hemma...dvs gamla, ratade saker hon fått av mig;-) Fotot är ljuvligt, från Carnevalesque, en fest i Malmö där alla (givetvis!) var utklädda. Samtliga döttrar var på den festen och på fotot har Fanny på sig Nils farmors gamla klänning och Nils har sin farfars hatt och fluga. Här är skissen som vår tidigare inspiratör Susanne har gjort:
My interpretation of this weeks sketch turned out a bit different. I sat in my daughters apartment in Gothenburg and wasn´t eble to return to my place cause my dog Polly had surgery and was not allowed to walk the stairs. I decided to scrap with what she had in her stash..just stuff i discarded;-) I found a photo from a theme party; Carnevalesque, my daughters attended and Fanny is wearing an old dress from Nils grandmother and he´s wearing a hat and a bow from his grandfather: 

jag gjorde en matchande blomma av tidningspapper för de fanns inte fler som matchade..
i didn´t have enough matching flowers so i made my own from an old newspaper..


Just nu har jag lämnat Polly på Blå Stjärnans djursjukhus igen. Suck. Operationen (för en vecka sedan) gick bra men hon har haft smärta så länge och blivit hyperkänslig och hamnat i en smärtspiral. Hon vägrar ligga ned eller kissa. Nu skall hon ligga på metadondropp i 2 dygn så förhoppningsvis släpper det...
Polly is back in the hospital:-( the surgery for herniation,went well (a week ago) but she have had a lot of pain for a long time and she´s now hyper-sensitive and need to stay at the hospital on heavy analgesic treatment. I couldn´t cope with it at home since she refuses to lie down and rest.


Sover gott efter att ha vandrat omkring hela dagen..Finally at sleep after walking around the entire day...



Inga kommentarer: