söndag 13 maj 2012

en Hjärtlig helg

Jag har varit på Scrapbooking med hjärta och gått kurs för Nathalie Kalbach och Christy Tomlinson samt träffat massor av trevliga människor. Speciellt kul var det att träffa Nathalie, Anna B och Maja i verkligheten och inte bara på nätet! Kurserna var jättebra och jag sov på ett underbart hotell med en likadan säng..fast det började inte så bra;-) Jag skulle bo på ett vandrarhem som låg nära kurslokalen men de glömde lägga ut nyckeln så jag fick traska omkring i Järfalla 23 30 på fredag kvällen, gå i en läskig gångtunnel (skräckfilmsvarning) för att till slut komma till hotellet där jag upptäckte att jag glömt tandborsten hemma...hmm..På hotellet bodde Nathalie, Petra, Mian mfl så då kunde jag åka med dom..super..Dessutom fick jag reda på att Jag vann Scrapgalens månadstävling och hade plötsligt 300 kr att shoppa loss för..det gjorde ju inget..tack för det tjejer:-)


I´ve been to the most wonderful weekend taken classes with Nathalie Kalbach and Christy Tomlinson. I´ve met lots of nice people and it was so cool to finally meet Nathalie, Anna B and Maja IRL. I slept at an amazing hotel but my trip didn´t start out that good. The hostelwhere i was supposed to stay forgot to add the key so i had to trudge around in Jarfalla 23:30 on Friday evening, go into a creepy underpass (the feeling of a horror movie) to finally get to the hotel where i discovered that I forgot my toothbrush at home ...arghh ..Nathalie, Petra and Mian stayed at the same hotel so i could go with them BY CAR, that was awesome...


Nathalie (klicka så kommer ni till hennes text om helgen) är en superduktig kursledare och en enormt rolig och sprudlande personlighet! Pedagogisk och påhittig och grym på en massa olika tekniker. Jag lärde mig massor:-)
Nathalie is amazingly good at teaching, she really knows how to get the best out of people and she´s such a fun and bubbly person. She knows lots of different techniques, i learned a lot:-)


Christy är också en fantastisk personlighet. Hennes kurs var full av färg och kladd och hon pratade om sin familj och hur det kom sig att hon började med SHE-art. Det gick rätt in i hjärtat.
Christy is an amazing personality and her class was smacked with color and messy stuff. She told us the story of why she started doing SHE-art and it was very touching.

Här kommer lite alster...
A canvas from Nathalies Free your creativity class but i just noticed that i can´t spell..hm..a little bit to much freedom there i suppose;-) It´s me and my mum at the picture





This is a mini-album from another class with nathalie. I´m using swirls...hey..

Me and Nat

Anna working at her SHE-art at Christys class

Christy herself

My SHe-art without a SHE - just the background

Almost there..



SHE´s got red hair..wonder why?? And why is the word patience crossed out???...;-)

A bit messy on my way home...who cares?? A week later and i still got messy hands;-) No doubt about my favourite color..huh??

I made some other stuff as well but that´s for another day. Thanks for popping by:-)

Jag gjorde lite annat också men det får ni se en annan dag. Tack för titten:-)







3 kommentarer:

Tanja sa...

Kul att se. Önskar så att jag var där...

ItaPita sa...

Nä det där e inget för mig. Men det visste du väl redan :-)
Kram

Nathalie Kalbach sa...

It was wonderful to meet you!!!! And I love your projects! You are awesome!