fredag 30 mars 2012

FÄRGER

är temat på Scrapgalens månadstävling i mars. Det var längesedan jag deltog i en tävling men det här temat kunde jag inte motstå. Jag är - och har alltid varit galen i färg. Jag färgar håret, möblerna och
t o m hundarna har "var sin" färg. Juno har turkos och Polly rosa. Fast jag målar inte dom...det får räcka med rosetter..När barnen var små målade jag deras möbler, vi hade knallgula adventsljusstakar med leopardfläckar och kossafläckar på stolarna. En gång försökte jag måla brödrosten orange med prickar men det blev lite tokigt när vi skulle rosta bröd för då hände nåt konstigt med färgen...Barnen har dock överlevt detta med gott mod...tror jag..

Colors is the the theme at Scrapgalens monthly challenge and i couldn´t resist that one. I mean colors is my thiing, always been crazy about it. I dye my hair, paint my furniture and even the dogs has their own colors. Juno likes turqouise and Polly goes for pink;-) I don´t dye their fur though..
When my kids were small i painted everything in the house. We had all sorts of colors and it was very matchy-matchy. I tried to paint the toaster (orange with dots) once but when we tried to toast something strange happened with the paint...My poor children did survive this without problems..i think..
Skissen man skulle tolka/The sketch we used

You color my world - and Juno does, for sure.







Jag har använt gul Distresser-mist till bakgrunden och sedan Pan Pastels till de rosa, gröna och blå fläckarna. Sedan har jag gått loss på massor av stämplar - det är såååå kul, bara man tar sig tid att pilla med dom. Blommorna har jag färgat in själv med olika mister, då får man det ju som man vill ha det...
I´ve used yellow Distresser-mist for the background and then Pan Pastels for the pink, blue and green dots. I love stamps and i´ve used a lot of them here, it´s a bit fiddly but it´s worth it. I colored the flowers with mist - the only way to get the exact color i want..


Trevligt att ni är här:-)
Thanks for popping by:-)

5 kommentarer:

Cath. sa...

Wooow, så läcker och vilken fiiin fotomodell! Ja du är härligt färgstark!
Kram till dig, önskar dig en fin helg!

Ulrika sa...

En helt fantastiskt layout i en jättehäftig stil!! Du har dessutom en väldigt fin blogg som jag kommer besöka fler gånger! Kul att du tävlar med oss på Scrapgalen! /DT Ulrika

Labbo sa...

Alltid lika snyggt Marja :)

Ami sa...

Så läcker!

Denise sa...

wonderful. so pretty and spring like and Juno is such a beauty. :)