lördag 18 februari 2012

awarding life and talent

Jag är inte så mycket för awards men det här gäller bara för de som har färre än 200 följare..
...stackars oss;-) Vi kan behöva lite uppmuntran...
Färgstarka Cattis, en grymt begåvad scrappare har skickat mig denna och nu skall jag förstås skicka vidare..
I´m not that much in to bragging with awards in my blog but this one is only for us with fewer than 200 followers...poor us;-) We could need some encouragement..for sure..
Cattis, such a colorful girl and a very talented scrapper, sent me this one and now i´m paying forward..





So, what is this award about? It's pretty simple. The idea of Liebster award is to bring attention to blogs with fewer than 200 followers.

One of the conditions in accepting the award is to pass it along to five more blogs (or 6 if you can't narrow it down). For those interested, the Rules are:

1.
Kommentera och länka tillbaka till den som du fått awarden av.
Show your thanks to the blogger who gave you the award by linking back to them.

2.
Tala om för dina utvalda att de är utvalda.
Reveal your five picks for the award and let them know.

3.
Gör ett inlägg om detta i din blogg.
Post the award on your blog.

4.
Sola dig i glansen över att just du är utvald att sprida mer blogg-kärlek...titta gärna runt hos de andra bloggarna som är med.
Bask in the love from the most supportive people on the blogshare-other bloggers.

5.
Slutligen - och det bästa av allt...ha kul och sprid lite blogg-kärlek...
Finally and the best rule of all..........have fun and spread the love!

Här är 5 begåvade bloggare...visst är du gullig och tar dig tid att besöka dem??
Here´s 5 talanted girls.... Please take your time to visit them.

Jennie - vi har ju en blogg ihop - Veckans Skiss och hon gör alltid så ruskigt inspirerande alster och skriver dessutom roliga inlägg.
This girl does amazing stuff and we´re running a sketchblog - Veckans Skiss, together.

Carolina - ny i scrapvärlden men kommer säkert att höra talas om sig. Carro är en väldigt god vän till min dotter Fanny. This girl is new in to the scrappy world but shé very talented and she´s also a best friend to my daughter Fanny.

Marie/Mison:  vi har aldrig träffats men har ändå blivit vänner genom scrappingen:-) Marie knorrar alltid till sin layouter - är väldigt påhittig. We´ve never met but she´s now a good friend, thanks to the scrappy world:-) Marie always twist her layouts - she´s very inventive!

Tanja - en tjej som verkligen utvecklats som scrappare med rekordfart!  Supertrevlig dessutom, också "en vän" jag aldrig träffat IRL..men vem vet...
This is a funny girl, almost a friend that i met via internet. She´s developing extremly fast as a scrapper, i´ve never me her but who knows...??

Anna/Annyt - en DT-kollega på VS och en av mina främsta inspirationskällor. Hon är så himla bra på att scrappa - ibland önskar jag att jag gjorde hennes layouter:-) This girl is in the DT for VS with me and she´s one of my big  favourites - sometimes i wish i did her layouts, she´s soooo talented, my god...

Var nu snälla människor och titta runt hos dom här begåvningarna. Jag skall fortsätta att ligga i sängen och ha ont i ryggen - inga hundar hemma, hjälp!!!! vad tomt det är och fullständigt urtråkigt:-( Jag äter böcker, läser 2 om dagen varvat med att kolla i datorn. Tänk att för flera år sedan hade jag jämt så här ont i ryggen, jag fattar inte hur jag stod ut men bevisligen gjorde jag det...ha en bra lördag och glöm inte kolla på melodifestivalen!

Be good girls now and check out all this talent above. I will continue to lie in bed with my back pain - no dogs at home, gahhh, it´s awful, miss them so much and i´m bored to death, reading about 2 books a day and surfing on the internet. I remember several years ago when i had this pain all the time, how did i cope?? Obviously i did...have a nice weekend!

5 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Tack darling för de fina orden. Hoppas ryggen piggar till sig!

Anna sa...

Men ååååå så stor jag blev nu då, tror jag växte minst 10 cm o ler sådär fånigt.. Shitasså sicka fina ord, att jag skulle vara en av dina största inspirationskällor, du är grym!!
Pusso Kram o "krya" på dig söta!!

Tanja sa...

Du är ju galen! Tack tack tack!

Labbo sa...

Tack snälla Marja. Vilken ära och vad roligt, detta var verkligen en upphöjare. Hoppas ryggen känns bättre idag! Stor kram

migochjag sa...

Å tack snälla du för de fina orden :D
jag blev nerklubbad i onsdags av världens förkylning och låg i koma ngn dag där.. Men nu är jag på banan igen, typ. Krya på dig! Kram kram