lördag 28 januari 2012

Om varför

jag är i starkt behov av en ateljé...
This is why i´m in desperate need of my own studio....
Bordet i mitt vardagsrum - inga trevliga middagar här inte..
Dinnertable in my livingroom -not exactly ready for a dinnerparty..eh..

Min scraphörna i sovrummet
My crafty corner in my bedroom

Min syhörna i gästrummet
My sewingspot in the guestroom

Sewingspot

Mitt köksbord
My kitchentable
Ja så här det det ut hemma hos mig nu..hmm..och ovanpå detta en stor mängd märgben och leksaker som Juno strör omkring sig, 2 stora canvasburar till hundarna och...jag behöver en re-make, helt klart! Faktum är att om jag blir av med det stora pianot imorgon så ska vi börja göra om mitt sovrum till en ateljé så jag kan hålla till där, BARA DÄR och så käckt stänga dörren när jag inte skall greja..Undrar ni hur jag kan leva i den här röran??? Tja, man ser det man vill se....
Yep, this is what it looks like at my place, right now..and on top of all this, my dog Juno is constantly messing up with all her bones and toys - i´m in great need of a re-make!! We´re actually starting one ourselves, just has to get rid of this big piano tomorrow and then we can start remaking my bedroom into a studio. YAY! Then i can put everything in there..and only there;-) Maybe you wonder how i can stand out living in this mess?? Well,one sees what one want´s to see...

5 kommentarer:

Tanja sa...

Hrmmm...känner igen mig... Jag lider inte så mycket som resten av familjen. Jag väljer att kalla det kreativt kaos ;)Jag ska hålla till i "gästrummet", men av någon konstig anledning hamnar jag vid köksbordet i alla fall!

Zarah sa...

Ser inspirerande ut, tycker jag! :D

Vill kolla om din mail kanske bråkar Jag har mailat dig, men jag är osäker på om det kommer fram? Du kan väl kolla? :)

Kajsa sa...

oj.. ja du är verkligen värd en atelje!!! jisses.. =) jag är så nöjd med mitt extra kök som jag håller till i..
stor kram till dej..

Maria T sa...

Tack för besök hos mig!
Gillar ditt kreativa kaos...men kan förstå om inte alla gör det.;)

MrsPolkaDot sa...

Kreativitet brukar födas ur kaos! :) Men en atelje tycker jag absolut att du ska satsa på!