söndag 1 januari 2012

Ett nytt år - igen..

ännu en gång ett nytt år och inte precis sitter man och gurglar av förtjusning över den här skålen på tolvslaget. Jag tycker nyårsafton är en smula överskattat. Bara en massa idioter som skjuter upp pengar i luften och skrämmer slag på folk och fä. Det finns så många djur (men även människor) som blir skräckslagna så varför det får fortgå är märkligt. Fast egentligen inte - det är ju en stor industri och mycket pengar inblandade. Nåja, vi hade en trevlig afton med god mat och samvaro.

Vad önskar jag mig av 2012? Inte helt oväntat - att vi alla får vara friska. Har varit mycket sjukdomar i familjen, både för två- och fyrbenta under 2011. Min mamma har länge varit sjuk men nu är det precis som om sjukdomen ockuperat hela henne, även själen och det är tungt.
Roliga saker är att Fanny och Nils flyttar ner från Stockholm och att jag har en del spännande hundevents som jag skall gå på. Att utvecklas ännu mer som hundtränare - SKOJ!! Jag har också planer på att börja träna HtM, Heelwork to Music med Polly. Hon älskar att gå fot/fritt följ och kan göra det flera kilometer i sträck;-) Jag skulle också vilja testa SÖK med Juno...får se vad tiden och pengarna räcker till.
Annat vi har på gång är att vi skall inreda mitt sovrum till pysselrum och jag skall sova i gästrummet istället. Jag menar, varför ha ett stort rum att sova i? Man sover ju ändå bara där...sängen och hundkorgarna kommer att ta upp HELA gästrummet men det gör inget:)
I pysselrummet skall jag ha symaskin, dator och ett stort höj- och sänkbart bord så jag kan stå och greja också och ha plats för flera projekt..det händer ju att man påbörjar flera saker samtidigt...
Darlingen skall också ett bord för sitt flugbindningspyssel. Eftersom vi är särbos är det trevligt att kunna sitta och greja tillsammans. Jag fick ju värsta julklappen av min älskling - en Canon EOS 500 D så jag skall försöka bli en bättre fotograf!!

Allra käraste Polly - har öppnat mååånga paket och tar igen sig
Polly my dearest, is a bit tired - too much christmas gifts..

Vackraste Juno/Jönsson - i stillhet för en gångs skull..
Most beautiful Juno - for once, calm and quiet...
Övriga önskningar för året är att Emma skall få behålla sin lägenhet och att webshopen hon jobbar med blir ännu STÖRRE. När jag ändå håller på och önskar vore det underbart om Anina kunde flytta hem NU och ta med sig Rio (vår häst som är på utbildning med en tjej på Strömsholm) men det händer nog inte än på nåt år eller så. Här kan ni se ett klipp på när Rio hoppar en bana på 90 cm (!) och det är en bedrift eftersom han är en riktig dressyrhäst.


Above you can see Rio (our horse) jumping his first course! This is really a special moment since he was breed for dressage and that´s what he´s supposed to do. Anina has too much work with her Café so Rio is with another girl for 3 years and jumping a course is part of  her (and his) education.

Jessica och Liam har också flyttat ned från Stockholm och jag hoppas hon får jobb och dagis snart. Marcus och jag delar ju matintresset (han skall bli kock) och jag fick en ruskigt fräck stekpanna av honom i julkapp (han fick en prenumeration på Gourmet) så nu kan vi laga trevliga rätter ur den men i min  nya panna ;-) När jag ändå håller på så hoppas jag verkligen att Sandra och Fredrik får behålla sina jobb, idag är det inte en självklarhet. Therese har ju ett bra jobb men jag önskar hon skulle börja plugga - och utveckla sin potential.

Jag avslutar det här jättelånga inlägget med en dröm: att MUSIKHJÄLPEN 2012 väljer att hjälpa alla hemlösa, misshandlade och av människor utsatta djur som tyvärr finns i vär värld.
Då hade mitt hjärta svämmat över men chansen är väl inte så stor..
Hur har ni det då? Vad önskar ni? Hoppas ni får ett bra 2012, att ni lyssnar på er själva och tar den plats ni behöver/Marja

Once again a new year and i´m not exactly overwhelmed by this celebrating thing. I think New Year's Eve is a little overrated. Just a bunch of idiots who shoot up money in the air and scare the shit out of everybody, especially animals. There are so many animals (humans as well) who are terrified, why this has to go on is remarkable. Well, not really - it's a huge industry and a lot of money involved. Anyway we had a nice evening with great food.
What do i wish for 2012? Not surprisingly - that we all enjoy good health. There has been lots of diseases in our family, both two-and four-legged in 2011. My mother has been sick for long, but now it's just as if the disease occupied her inner soul, she sort of giving up and that´s really tough.

Nice things happening is that Fanny and Nils moves down from Stockholm, YAY!!! and i´m planning to attend some dog events. To develop even more as a dog trainer - FUN!
We have some plans turning my bedroom in to a Crafts Room, i´m moving and sleeping in the guest room instead, my bed and the dog bins will take up the entire guest room, but it doesnt matter, i mean i´m just sleeping in there;-) I´m planning on having a new big height-adjustable table for all kinds of projects. We´re going to share this crafty space, my D is having his own desk for his fly-tie stuff, creating his own flies. Nice to sit down together:)
My Darling gave me the best gift ever, for christmas, a new camera, a Canon EOS 500 D and i cried when i opened it..so sweet of him! Maybe i´ll become a better photographer now;-)

So i wish all my family the best for 2012, 2011 was a bit tough for everyone and i´ll do my best to get 2012 a better one.
How' bout you? What ´do you wish for 2012? I hope you´re listening to yourself and making the priorities you need to do, to feel good. Life is precious, make it work/Marja

1 kommentar:

Tanja sa...

Å jag ser fram emot att få beskåda dina Macarons år 2012 :) Ska bli spännande! Lycka till ;)Kanske en "gör det bäst tävling"?