måndag 14 november 2011

Gäst-DT hos Mollys

I helgen var det Jennie Bowlin-helg hos Lilo och Mollys Scrapbooking som ju är en fantastisk scrapbutik, inte bara månadskit alltså:) Jag lyckades vinna Oktobertävlingen och fick gästa med JB-kitet som jag vann. Så här blev det:
THis weekend there was a Jennie Bowlin-special at Mollys Scrapbooking, an awesome webshop. I won the Octoberchallenge and  Lilo asked if i wanted to do something with the JB-kit i won! Of course, i said, here we go:

Anina driver eget, prisbelönt café i Malmö och hon är enormt driftig och kreativ. Hon vurmar dessutom för 50-talsfrisyrer och färgerna svart, vitt och rött. Förutom papper från Jenni Bowlin har jag grundat med en stor klick Gesso, sprayade sedan vatten på det och höll upp pappret så det blev en rinnig effekt och sedan lite osteklut ovanpå det, lite Glimmer Mist här och där och stickles på bokstäverna. Den ena lilla plastdoilien har jag målat med röd acrylfärg.




Tänk att jag använt stoooora blommor, har dessutom gjort dem själv;)


Jag sitter i hammocken hos min mormor med min mamma och moster. Min mormor bodde i ett jättstort hus med minst 15 rum så därför tycker jag det här pappret passade perfekt. Roligt att scrappa med lite annorlunda "shabbiga" papper:) Jag fick i alla fall till lite kladd;) Jag har lackat många detaljer med Glimmer Glam - Tide Pool och på fotot har jag målat med distresser. Lite Gessocirklar och ett moln i Molding Paste, för annars såg det så platt och prydligt ut;)



Vill ni veta hur jag gjort blommorna? Kolla nästa inlägg...
Do you wan´t to know how i to make these flowers? Check out my next post...

Inga kommentarer: