tisdag 29 november 2011

Allt om Scrap - glitter & glamour

var temat i söndags men jag hann inte få in min layout eftersom jag inte hade internet. Nu kommer den här istället med 4 tjejer som verkligen vet hur man får till rätta partykänslan. Fanny, Carolina, Ida och Jenny har gått grundskola ihop, konfirmerat sig ihop, rest ihop och gjort det mesta kan man göra...temat glitter & glamour passade dom perfekt:) Jag gillar glitter och har nästan alltid lite glitter på mina layouter. Förutom att jag alltid har Mist som skimrar så highlightar jag ofta med stickles eller Glimmer Glam.
The theme this sunday at Allt om Scrap was Glitter and Sparkle! I love that and use it a lot at my layouts. A part from Mist, that´s shimmering i use Stickles and Glimmer Glam to highlight. This layout´s about Fanny, Carolina, Ida and Jenny. Best friends from childhood and they´ve shared everything that´s possible to share. The theme was perfect for them since they really know how to party...

Det kan aldrig bli för mycket party..../It can never be too much party...

Först grundande jag med mist och tog isär en näsduk (popkonstmotviet) och limmade den det med  och sedan använd jag  en stencil att göra små stjärnor med. At first i used some mist and after that a napkin(with pop art girl) which i glued with . I used a stencil for the little stars in black and white.

Inga kommentarer: