tisdag 27 september 2011

Från A-Z x 2

Hittade den här "leken" hos Marolle, har också dett den hos andra bloggare runt om i världen. I found this game at marolle´s blog and it´s pretty popular around blogs these days.


With Me from A-Z

A. Age: 49

B. Bed size: 120x200, lite trångt ibland, /a bit too cozy sometimes;)

C. Chore that you hate: stryka, ironing

D. Dogs: Polly and Juno

E. Essential start to your day: Frukost till mig och hundarna, läsa bloggar under tiden och sedan en lååång promenad. /Breakfast for me and the dogs, reading blogs while eating and after that a looong walk..

F. Favorite color: turquoise

G. Gold or Silver: inget av dem, /neither

H. Height:
178

I. Instruments you play(ed): jag har spelat blockflöjt och bas men det är verkligen inget jag kommer ihåg;) /I used to play recorder (flute) and baseguitar but i forgot everything about that...;)


J. Job Hundinstruktör och Hundpsykolog/ Dogtrainer and working with dogs behaviour issues (i detest the sentence "dog whisperer" and the same goes for Cesar Milan)


K. Kids: 3 döttrar och 3 bonusdöttar och 1 bonusson/3 daughters and 3 daguhters and 1 son that is my Darlings kids.

L. Live: 
liten stad ngr mil söder om Göteborg/ Small town close ti Gothenburg, Sweden

M. Mother’s name: Ulla


N. Nicknames:  inget, /none exept Miss Deerest sometimes in the scrappy world
O. Overnight hospital stays: minst tusen gånger tyvärr, har legat inne mycket för smärtlindring för ryggen när jag inte klarat av det hemma./Lots of times, unfortunately, i´ve had pain relief when the pain is to heavy and i can´t deal with it on my own.
P. Pet peeves:  sura, gnälliga och bittra människor soom ser allt negativt först, /grumpy, negative people

Q. Quote from a movie: kan inte komma på något nu så jag tar ett från en bok av Beate Grimsrud istället: "sitter vid köksbordet och väntar på mig själv"/ Can´t remember one right now but i do remember this from a book by Beate Grimsrud: "sitting at the kitchentable, waiting for myself".
R. Right or left handed: höger, /right handed

S. Siblings: en syster men vi umgås tyvärr inte/ one sister but sadly we don´t get along 

T. Time you wake up:
omkring kl 7.00, /around 7

U. Underwear:
ja, men knappast några läckra kit/yes, but hardly any sheer, beautiful ones
V. Vegetable you hate:  selleri

W. What makes you run late: jag passar alltid tiden/i´m never late

X. X-Rays you’ve had:
massor, alla sorter pga ryggen/lots of ..my back again...

Y. Yummy food that you make: jag gillar att baka och laga mat, särskilt efterrätter Ahh...i eat lots of cakes, too much..;) Fancy puddings and stuff..mm...

Z. Zoo animal:  jag älskar alla djur men jag avskyr Zoo, det borde inte få finnas:( I love all sorts animal but i don´t like Zoo parks, should not exist.

 



Inga kommentarer: