tisdag 6 september 2011

Det har hänt

 hel del i sommar som jag inte delat med mig av. Just nu har jag massor att göra men ligger platt och har grymt ont i ryggen. Suck. Kan inte sitta upp så inget scrappande för mig..Det är väl straffet efter att ha krattat gräs på nya Hundfokus i en vecka och sedan suttit många timmar på Canis-kursen förra helgen :-( Kursen var i alla fall suverän, för er som vill följa hur det går för mig och Polly på den 1-åriga utbildningen, kan fortsättningsvis göra det på Hundfokus-bloggen, jag kommer att blogga om vad vi tränar på och mina "läxor" som skall tränas in! Det blir mycket självstudier och läxor under det här året men så himla utvecklande, jag behöver verkligen bli bättre på att strukturera upp min träning. Polly skötte sig, det gick bra med de andra hundarna trots att hon blivit attackerad flera ggr under sommaren och instruktörerna (vars bil Polly satt i ) tyckte att jag gärna kunde "glömma" kvar henne i deras bil...Polly älskar att träna och den här kursen är jättebra för oss 3, nu kör jag jag flera små träningspass per dag med voffsarna (det jag gör med Polly, gör jag även med Juno). Just nu i liggande ställning..det går det med!
Tänkte bjuda på lite foton från sommaren:

This summer i´ve done lots of stuff that i haven´t shared with you. At this very moment i have lots of things to do but instead i´m lying in my bed with a sore back, in great pain. Sigh. No scrapping for me since i can´t sit on a chair. I guess i´m getting punished for too much activity lately, i´ve been raking grass at my new dogcentre and last weekend i was of education and sat down for many hours in a row. This 1-year education to become a more advanced Clicker Trainer is super, i´m really developing my skills and if you wan´t to follow me and Pollys adventure further on, you can do that at my Hundfokus blog but then you have to translate with google..hmm..;-). Lots of training and self-studies in front of me but it´s so much fun and good for me and the dogs. Now i´m training a lot of course, everything i have to do with Polly, i´m doing with Juno, as well. Right now i´m doing my training lying down...it works too!
Here´s some summerpics:


Sit down in Helsingborg
Childrens furniture at Sofiero Castle in Helsingborg
Looking forward ?

Deer me
Exhibition in Helsingborg - Dunkers Kulturhus


At the Sofiero castle there was an amazing exhibition that i desperetly wanted to see. Agneta Spångberg, a swedish ceramist and her cocktaildresses made in ceramics - Cocktail Couture. I mean is this for real? Just stunning...:


A new handbag maybe?


That´s all for now, take care everybody!!!


 









2 kommentarer:

Denise sa...

your summer photos are wonderful. Those ceramic dresses are amazing. I hope you feel better soon Marja.

Marolle sa...

im so sad to hear :( i hope you will get better soon.