måndag 4 juli 2011

Don´t judge a book

by it´s cover! Denise came up with the idea and showed it at Cocoa Daisys crop and it hit me like a rock! Her book is amazing. I made one for Aninas birthday and since she´s living in Malmö she misses the dogs a lot so the book´s about their life - Furry Days with Polly and Juno:

By it´s cover! Denise gjorde en sådan här på Cocoa Daisys crop och jag föll som en sten, den är sååå fin. Jag gjorde en till Aninas födelsedag, hon bor ju i Malmö och saknar hundarna jättemycket så den handlar om dom. Pälsiga dagar med Polly och Juno:

Så här såg boken ut från början. Jag rev ut de sidor jag inte ville ha, klistrade ihop sidor inuti så jag till slut hade ca 15-20 sidor att skriva och dekorera. Jag grundmålade de flesta med gesso och stämplade, använde gamla rub-ons och skrev sedan för hand på sidorna.
This is what it looked like from the beginning. I tore out the pages i didn´t want and glued the rest, at the end i had ca 15-20 pages to write and decorate. I painted most of them with gesso and used stamps, old rub-ons and handwriting to tell the story.


















Jag målade om Syster Lena på omslaget så hon förvandlades till Anina.
I painted Syster Lena on the cover so she transformed into Anina.

2 kommentarer:

sandi sa...

Wow! This is fantastic!!!! I love everything you've done here...those pages and cover is just fab!

Scrappegal sørlending sa...

Wooow sier jeg også!!!!! Så stiiilig! Og for en flott gave å motta da!! :) :) :)