söndag 24 juli 2011

A deer face - Art Journal

Idag har nog varit den tristaste dagen på länge..hade inte ens lusta att träna med hundarna...allteftersom dagen framskred blev jag segare och segare och till slut satt jag bara och stirrade på ett recept med citronmuffins utan att komma nån vart...hmm..tills jag plötsligt kom på att jag ju glömt ta min medicin (mot ryggvärk, äter den sedan 10 år tillbaka..)! Så nu har jag gjort det och det känns mycket bättre när jag vet att det finns en anledning till varför jag fullständigt tappat orken :-) Kanske jag ska ge mig på de där muffinsen nu?
I morse medans jag fortfarande var pigg, då gjorde jag mitt första försök att måla i acryl..arghh..det var jobbigt och svårt. Ser ju så himla fiffigt ut när andra gör det....men det är väl som scrappingen, mina första layouter är inte precis kul att titta på nu...

Today has probably been the most boring day in a long time .. i didn´t even feel like training my dogs...as the day progressed, i became less and less creative and suddenly i just sat and stared at a recipe with lemon muffins without getting anywhere ... hmm .. until i just realized that i had forgotten to take my medicine (for pain in my back, eaten it for 10 years ..)! So now that i´ve done that, it feels much better when i know there's a reason why i completely lost it :-) Maybe i should give those muffins a go now?

This morning while i was still OK,  i made my first attempt to paint in acrylics .. arghh .. it was hard and difficult. Looks so amazingly cool when others do it .... but i guess i need some training, i mean if i look at my first layouts ever..they are not exactly cool...


Förhoppningsvis ser ni att det är ett rådjur..min Darling trodde det var "en sorts varg"..
Hopefully you can see that it is a deer..my Darling thought it was "some kind of wolf"..

Inga kommentarer: