torsdag 9 juni 2011

Canvas - mixed media

Jag tycker det är så fruktansvärt roligt att göra canvastavlor, jag glömmer bort allt annat och bara sitter och kletar och klistrar och prövar nya saker. På den här har jag testat att jobba mer i acrylfärg och ja, ni har sett "figuren" förut och ni kommer att få se henne (?)  igen;-) Mitt alter ego...
För mig är det viktigt att våga stå upp för vad jag tycker och tänker och säga ifrån om något är fel. Kanske inte alltid bekvämt och rumsrent...alltför många tiger still om alla orättvisor. Om det är något jag försökt pränta in i barnen (förutom att inte äta mellan måltiderna och få bra betyg..) så är det att stå upp för sig själva. Jag är jättstolt över att de vill och vågar! Heja, heja!!!

I just love to make canvas, I forget everything else around me and just sit and smears and paste and try new things. At this one i´ve  tried to work more in acrylic color, and yes, you have seen the "character" before, and you will see her (?) again;-) My alter ego ...

For me, it is important to stand up for what i think and speak out if something is wrong. Maybe not always apropriate but what the heck ... too many keep quiet about all the injustices. If it's something i tried to carry forward to the kids (in addition to not eating between meals and get good grades ..) it's to stand up for themselves. I´m very  proud that they do speak out!! Wohoo!!


Stand Up



Brave

Inga kommentarer: