onsdag 4 maj 2011

Utan hus

Nu har jag plockat bort ett litet getingbo från förrådet på balkongen och nu känner jag mig jättetaskig när den stackars getingen vimsar runt och undrar var dens hus är någonstans...jobbigt att vara djurvän ibland. Jag kan inte låta bli att tänka på den men jag kan faktiskt inte ha ett getingbo på balkongen. Det var helt enkelt inte ett optimalt ställe för en geting att bo på. Tyvärr förstår den ju inte det, kommer tillbaka varje år!

I´ve picked out a small hornet's nest in the shed on the balcony and now I feel really bad when the poor wasp is flying to and fro and wonder where his house are ... it´s difficult sometimes being animalfriendly. I can not help but think about him but honestly i can not  have a hornet's nest on the balcony. It just was not an optimal place for a wasp to stay.Unfortunately the wasp doesn´t get that since he´s coming back every year!





Tomater
Jag har planterat kryddor och blommor, vi får se om jag får ha dom ifred iår. Förra året var det somliga med svart päls som plötsligt var VÄLDIGT intresserad av att botanisera i krukorna....hmmm..

I´ve planted some kitchen herbs and flowers, we´ll see if it works out this year, last year there were someone with black fur, suddenly VERY interested to investigate my plants..hmm..

2 kommentarer:

Karin sa...

Hej hej! Kommer gärna hem till dig den 28:e och då är jag glad att getingen har "flyttat" :))
Kram

Therese F sa...

Hej!
Ja det är inte lätt det där med bon. Vi har ett koltrastpar som bygger bon på de mest olämpliga ställen ibland. Så jag har flyttat deras bo ett antal gånger.....men det gör man inte gärna med getingar;)) Ha det gott!!! Vi ses den 28:e. Kram!!!!