måndag 4 april 2011

På morgonen

Varje dag vaknar mina pälsiga skönheter väldigt tidigt. De har en klocka i magen som säger att de måste ha mat varje dag mellan 06 00-07 00. Jag försöker ligga still och inte röra mig så de inte skall fatta att jag är vaken..hmm..det funkar aldrig. De hopppar upp i sängen och vi har en liten gosestund. Polly kan tänka sig att ha en lååång gosestund men inte Juno, efter en stund sätter hon sig på mig och krafsar uppfordrande med tassen i ansiktet. Ja, ja..vi går upp och de får mat och när jag väl kommit upp är jag pigg, det är ju i och för sig bra men gissa vad som händer då? Då går hundarna och lägger sig igen, gosar in sig i varsin säng, sover som stockar och där sitter jag, grymt vaken..
Någon som vill låna dom en vecka?

My furry darlings always wake up very early. They have some sort of watch in their tummies, telling them it´s time for breakfast everyday between 06 00-07 00. I try not to move in my bed and fool them but it never works.. They jump up in my bed and we chill and cuddle a little. Polly can cuddle forever but not Juno, after a while she sits upon me and put a demanding  paw in my face. Ok, ok..we´re heading for the kitchen and i feed them and guess what happends next? They´re running back to bed, sleeping like logs and leaving me at the kitchentable, extremly awake...
Wanna borrow them for a week?


2 kommentarer:

Heidi sa...

ooooh SO SO cute. Sådan gøre også mine darlings. De ved at de skal gå tur kl. 7 :) Så morgenmad og leg og så formiddagsnap.

Tanja sa...

Tack! Visst är det kul med inspiration och kommentarer från "andra sidan jordklotet". Komma ur lilla ankdammen ibland. Hur går det med swappen ;)