måndag 28 mars 2011

Livstecken

Ja, ja, jag finns, faktiskt och har inte helt glömt bort er. Jag har haft en gräslig period som nu verkar ha fått fatt i sig själv och jag känner igen mig själv i spegeln på morgonen...
Så här var det: Innan jag åkte till Stockholm lämnade jag in recept på min medicin men hann inte hämta ut så det första jag gjorde när jag kom hem var att gå dit. Då hade jag bara en tablett kar men apoteket sa så käckt att "den kommer imorgon bitti". Då gick jag dit och tänkte att jag får ta min morgondos på plats. Men icke:( Jag skulle titta in under dagen (tur att man bor nära....) Vi skrotade dit vid 13 00 (och då hade jag ont och kraftig abstinens, kan jag säga) och då visar det sig plötsligt att min medicin KOMMER IN I JUNI!
Öhhh...sa jag, svetten rann och jag kände mig som en knarkare. Ni vill inte veta hur jag mådde de följade dagarna..visserligen fick jag medicin, men ingen depå-tablett, som jag annars har och balansen i kroppen var helt åt skogen. Summa sumarum: jag vet ju iaf att min medicin hjälper;)
Jag återkommer snart med foton från Liams dop och lite annat, ha en bra måndag:)

" Jag sitter liksom och väntar på mig själv vid köksbordet" - Beate Grimsrud


Yeah, yeah, i´m still alive but hardly kicking and i haven´t forgot about you all. I´ve had like the worst time and now i´m finally back on track again. At least i recognize myself in the mirror..
This is what happened: Before i went to Stockholm i ordered my medicine as usual but i didn´t have time to fetch it so the first thing i did when i got back was to go to the pharmacy. I only had one pill left and they said that " it will be here first thing in the morning". So went there and thought i´d take my morningpill right there. But unfortunatley, that wasn´t the case so i got there later on (luckily i live near by...) and then i was in pain and had abstinence and they told me: YOUR MEDICINE WILL ARRIVE IN JUNE! Huh...i said, my sweat ran and i felt like a junkie. you don´t wan´t to know what i felt like the following days...although i had medicine it wasn´t with a depotfunction and the balance in my body was completely hellish. Well..at least i know that my medicine work alright;)
I´ll be back soon with  pics from Liams christening ceremony and other stuff, have a nice monday:)

"I'm sitting and sort of waiting for myself at the kitchen table" - Beate Grimsrud


Inga kommentarer: