måndag 14 februari 2011

Love is in the air

Idag var en hektisk dag för mig. Jag stressade in till Göteborg ( i hundkläder!) för att köpa Alla Hjärtans dag present till Darlingen, som ju alltid klagar på att jag inte är romantisk (jag glömmer alltid alla våra datum..). Men idag tog jag tag i det minsann och eftersom vi är Lush-nördar blev det nya tvålar till honom. Sedan hastade jag och köpte räkor och hem och hastade ut med djur och gjorde sedan små hjärtan av Philadelphiaglass (my god!!!) och sedan kom han ju, min stora kärlek! Och jag fick en ursöt liten lila bryggare från Bodum som jag kan ha på morgonen, när det bara är jag. Tänk att vi är sååå himla kära efter tolv år. Vem hade trott det när jag halkade omkring på Emmas fotbollsträning (med AnnLouise i släptåg) i högklackat och försökte få kontakt. Ja, för er som inte hört storyn så var Darlingen Emmas fotbollstränare och jag som hatar sport (för att inte tala om vad AnnLo gör..) tyckte det var urtrist att Emma och Louise (AnnLos dotter) skulle spela fotboll men jag ändrade mig snabbt när någonting plötsligt uppstod där på den gröna planen, nämligen KÄRLEK!!! Alltså, jag hade ju träffat honom förut, våra barn gick i samma klass men liksom inte sett honom då (kan ju berott på att han var upptagen på den tiden) men så plötsligt hände det. Och nu var det väldigt viktigt att följa fotbollsträningen VARJE gång. Jag släpade med mig AnnLo på alla matcher och aktiviteter och jag och Darlingen kommunicerade liksom igenom henne. Ett tag fick jag för mig att han egentligen var intresserad av henne..öhhh..det har vi skrattat mycket åt efteråt:) Efter mycket om och men fick vi till det och hur vi lyckades med det, med de här 7 barnen ständigt omkring oss, kan man ju undra. Och alla på byn, alla som kände oss trodde att "det där håller inte mer än en månad, de kommer att slå ihjäl varandra..." Hmmm...så rätt och så fel alla hade! Vi är ju ganska hetsiga av oss men vi har aldrig tråkigt i alla fall. Döttrarna brukar varna sina pojkvänner innan de tar hem dom. Undra varför?

Today was really a busy day for me. I stressed in to Gothenburg (in dog clothes!) to buy a Valentine's Day gift to my Darling, who always complains that I am not enough romantic (i always forget our speciel days) but today, I took hold of it and indeed, as we are Lush-geeks i bought him some new soaps. Then i hurried along and bought shrimps and home and hurried out with the furry animals and then i made some Philadelphia Ice Cream hearts (my god!) And then at last, he came , my big love! A I got a cute little purple coffemaker from Bodum that i can use in the mornings, when there is only me. It´s sort of crazy, that we´re still madly in love after twelve years. Who'd have thought that when I slipped around on Emma's soccer practice (with Annlouise in tow) in high heels and tried to make some contact. Yes, for those of you who have not heard the story, my  Darling  was Emma's soccer coach and  i just hate sports (not to mention what AnnLo does ..) and thought it was dull as ditchwater that  Emma and Louise (AnnLos daughter) just had to play football but i changed my mind quickly when something suddenly occurred there on the green plan, a thing called LOVE! So, i had met him before, our children attended the same class, but at that time he was still spoken for and i didn´t even lay my eyes on him, but then suddenly it happened. And now it was very important to follow the football practice at ALL times. I dragged AnnLo with me, on all games and activities and  me and my Darling sort of connected through her. For a while i imagined that he was really interested in her .. ohhh .. that we laughed a lot about afterwards:) After a lot of ifs and buts, we got it going and how we managed that, with these seven children constantly around us, one can wonder. And, everyone who knew us thought that "we´ll give it a month, they will kill each other ..." Hmmm ... so right and so wrong they all had! We are pretty wild but we sure, never get bored . The daughters tend to warn their boyfriends before they take them home. Wonder why?


Jag gjorde det här kortet till honom också.
I made him this card, as well.


Nu trodde jag att han kanske skulle bli lite imponerad över att jag flängt runt och fixat och verkligen försökt lägga an en romantisk touch...Jo,jo, det uppsakattades men om flängandet tyckte han bara att det var dålig planering...arrghhh.....
I thougt he would be extremly impressed by me, trying so hard getting it altogher in such a romantic way...yeah, he thought it was sweet alright but about me hurrying from here to there all day, he just said it was poor planning...arrghhhh......



2 kommentarer:

ItaPita sa...

Va duktig du va!! Impad men visst har Norbert en liten poäng.... ;))
Kram

Mrs sa...

hihi..vilken härlig historia! :)Han måste ha förstått att du var intresserad när du var den enda som hade högklackat på fotbollsplanen! :D