lördag 12 februari 2011

De här dagarna...

Värst vad tiden går! Det är dagarna och andra dagar och de här dagarna och ja...:)
Jag har massor av ideér, saker jag vill göra och tänker att den här veckan får jag nog gjort en hel del..och så är det fredag och jag har inte gjort hälften..suck..någon mer som har det så? Märker att jag tenderar till att se det jag INTE gör istället för det jag faktiskt gör. Varför har människan så lätt för att tänka negativt?
Igår var vi på Blå Stjärna igen, denna gången med Polly som har fått fläckar på ögonen. Naturligtvis var det en besvärlig sjukdom, vem hade väntat sig något annat..hmm..Den heter Pannus ( jag hade själv ställt "diagnosen innan, kan snart extraknäcka som veterinär;)...) och finns genetiskt hos schäfrar. Schäfern är en kass ras, har sååå mycket skit, min förra rena schäfer fick en hjärntumör. I varje fall kommer hon inte att bli blind nu när vi upptäckt den på ett tidigt stadium, hon får ögonsalva resten av sitt liv och då blir det aldrig värre.Juno äter ju fortfarande sitt penicillin så nu har vi en liten "vårdstund" varje morgon då jag delar ut deras dos..Juno är friskförklarad men skall äta medicin några veckor till, för säkerhets skull, så att det verkligen är väck.
Annars har en valpkurs kört igång, (väldigt trevlig grupp) och jag planerar nytt inför våren..om den kommer någon gång? När till och med jag är trött på vintern då är det kris.
Vi har också varit iväg på lite promenader med goda vänner, här har ni bildbevis:

Time flies!!! I have lots of ideas, all the time, things I want to do and i think that this week i may have the time and then, all of a sudden, it´s friday and i haven´t done anything...hmm.., anyone else feeling the same? I´ve noticed that i tend to see what I DO NOT do instead of what I actually do. Why are humans so quick to think negatively? Yesterday we went to the Vets again, this time with Polly who have stains on her eyes. Of course it was a difficult disease, who had expected something else .. hmm .. It is called pannus and are often genetically of the shepherds. German Shepherd is a sick race, have sooo much crap, my last  German shepherd had a brain tumor. In any case, she will not go blind now that we discovered it early on, she gets eye ointment rest of her life and then it will never get any worse.
Juno´s still eating her penicillin so now we have a little  "caring moment" every morning when I hand out their dose .. Juno is fully recovered but will eat medicine a few weeks on, just in case, so it really is gone.

We´ve been walking a lot with our friends, here´s some pictures:



Maija får en puss av Juno medans Carla surar. Maija´s getting a kiss from Juno while Carla´s a bit grumpy..

Juno, Maija och Carla mumsar.Juno, Maija and Carla is enjoying some treats.

Zino är bra på att pussas! Zino is a good kisser!


Lite mys på bänken. A cozy moment.

Ha en trevlig helg allihop! Have a nice weekend everybody!

2 kommentarer:

Heidi sa...

Lots and lots of positive thoughts and hugs :)

ItaPita sa...

Jag ser inget foto på oss... E kanske inte trevlig längre....??? :(
Stackar Polly
Kram