onsdag 23 februari 2011

Art Journal 1+2

När jag såg Prickiga fruns urfina art journalsidor tänkte jag att jag vågar nog lägga upp mina också! Jag gillar ju poesi så det blir en del sådant i den här "boken". Jag har bestämt mig för att öva på handskrift så det blir bara handskrivet...hmm..undra om jag står ut. Vi får väl se..nu är det ju menigen att det ska vara kreativt och inte snyggt. Måste jobba lite med den biten, guuud, vad jag har svårt för det...;-)

When i looked at Mrs Polkadots Art Journal this morning i decided that i dared to show mine as well. A hard decision..i mean the point with this journal is that it´s supposed to be creative, not flashy..but i wan´t everything to be perfect..hmm..have to work on that. I´m only going to practice handwriting in this "book", we´ll see if i can keep up with it;-)

"När jag susar förbi centralstationen
och hör att ett tåg är resklart
då får jag en sån plötslig lust att fly, resa, nånstans"
"Att ständigt falla
vara i ett fall
och ändå sväva
buren av något osynligt"

Apropå något helt annat, det kommer snaaaart något spännande här, håll utkik;-)
There´s sooooon to be something nice in here, so don´t forget to check out....;-)

2 kommentarer:

MrsPolkaDot sa...

Åh dom är ju helt underbara!!! Längtar efter att få se många fler sidor! Du måste lägga upp dom på flickr. Det finns flera art journal grupper som är så inspirerande! hehe...Jag har inte lyckats att hålla mig till handskrivet.... Gjorde det på en sida men det blev gesso över allt till slut! ;)

MrsPolkaDot sa...

hihi...the word is out!! ;)