torsdag 6 januari 2011

Still alive and kicking?

oh, yes...visst lever jag, lite ruggad i kanterna bara ;) Halkade så käckt 1 vecka innan jul och fick en liten hjärnskakning och jätteont i höften..och sedan ramlade alla döttrar (och en son!) och pojkvänner in och julklappar och ja, helt plötsligt var mitt hem förvandlat till en enda stor röra med granbarr och hundhår som grädde på moset. Två födelsedags kalas har vi också hunnit med (Fanny och Sandra) och jag har varit en vända nere i Malmö, hos Anina. Så nu fattar ni att jag först inte fick blogga pga hjärnskakningen och sedan hade jag inte tid! Jag tycker det är svårt att sitta och blogga när det är massor av folk runt omkring mig, särskilt när här är trångt. Nu borde jag städat och slänga ut granen men det är trist, jag och Sandra gick ut och gjorde snögubbar med hundarna istället! Det vräker ned snö och jag älskar det!!!

oh, yes ... i am alive, a bit fuzzy around the edges only ;) I slipped very badly 1 week before Christmas and got a slight concussion and a sore hip .. and after that all the daughters (and one son!) arrived and yes, all of a sudden, my home turned into one big mess of pine needles and dog hair as icing on the cake. We have also managedtwo birthday parties (Fanny and Sandra) and i popped down to Malmo, to see Anina, for two days. So you see, at first i wasn´t allowed blogging because of concussion and after that I had no time! I find it hard to sit and blog when there´s lots of people around me, especially when this is so little space Now i really should do som tidying up and throw out the Christmas tree but it's so dull, instead, me and Sandra went out and played with the dogs in the snow! It just pours snow and I love it!



Darlingen och Fanny

Systrar Sisters

Kalas Party

Em, Fanny, Nils, Marcus och Anina

Känner jag dom här? Do i know these guys?

Om jag var med? Ja men som tur är fastnar jag inte på bild..hmmm..Was i involved in this christmas? Yeah, sure, but luckily the camera couldn´t find me..huh...

Jag önskar er alla ett bra år och så himla mycket tack för alla gulliga kommentarer och ett särskilt tack till AnnaAnna som skickade en flodhäst med posten...
I wish you all a happy year and thanks for all your sweet comments and a big hug to AnnaAnna who sent me a hippopotamus in the mail...

1 kommentar:

Marolle sa...

godt at høre lidt fra dig igen :)