tisdag 11 januari 2011

Kört fast en aning - nya grepp?

Ja, ibland kan jag känna att det jag gör bara är samma, jag vill testa nya grejer hela tiden, jag får nya ideér men hinner inte alltid få dem på papper. För mig är det viktigt att utvecklas i min scrapping, att inte stå på samma ställe och stampa..en stund kanske..men inte i all evighet!
Jag gillade verkligen att göra min monstruöst dekorerade Adventskalender (den blev förresten Layout of the Week at The Nook, kolla här så jag är lite inne på att göra mer sådant men hur? Mina layouter blir ibland såå tunga att jag måste klistra ett tjockt papper bakom och då går de inte in i ett album..hm..I varje fall var jag inne hos Karen Grünberg och såg att hon tänkte göra en Art Journal. Jag har sett att andra gjort det tidigare, bla Dina Wakely och några till. Jag tänkte mig en bok/ringpärm där jag kan samla lite smått & gott som jag sedan kan inspireras av, kanske testa nya tekniker och färgcombos. Meningen är alltså att man gör SMÅ konst-iga verk och infall som får plats i boken. Vissa som Julie Fei-Fan Balzer gör något varje dag...(hemska tanke! hela min familj glömmer aldrig när jag skulle göra Dagens Foto..öhh..detta skulle ALLTID ske kl 23 30 på kvällen och jag var hyperstressad och satt vid den gemensamma datorn och vibrerade ångest..inte särskilt kreativt..) men det tänker jag inte göra, utan bara göra något när jag vill och har lust. Boken blir ändå ett sorts stildokument och det blir kul att se i slutet av året hur jag tex gillar färger mm i faser, för det vet jag att jag gör. Det mesta i livet går i faser - om ni inte har märkt det. Jag är ju snart 50 och har således tagit mig igenom en hel del faser;)
Jag är nu fast besluten att göra mig en ART Journal och återkommer förstås med foton så snart jag är klar. Kanske någon har lust att hänga på?

Yep, sometimes I feel that what I do is just the same, I would like to try new things a little bit more, i have plenty of new ideas but time and me is not the best of friends so i does not always get them on paper. For me, it is important to develop my scrapping, not to stand in one place and go on and on.. maybe for a while .. but not for eternity!

I really liked doing my monstrously decorated Advent Calendar (it was choosen  Layout of the Week at The Nook, check it out here) so i´m thinking of doing a bit more of that but how? My layouts are sometimes sooo heavy with all this stuff, that I have to paste wellpaper behind and then they do not fit into an album .. huh .. In any case i checked out Karen Grünberg and saw that she was going to do an Art Journal. I've seen that others have done it before, Dina Wakely and some others. I was thinking of using a big notebook with rings and collect small creative stuff in it.This journal´s supposed to give me inspiration and keep me creative, maybe i´ll try some new techniques and colourcombos, as well. I mean you don´t want to loose any ideas, do you? Some, like Julie Fei-Fan Balzer does something every day ... (dreadful thinking! my family will never forget when i was doing a prompt: One photo everyday.. phew .. this ALWAYS , for some reason..., took place at 23:30 at night and i was hyper-stressed and sat at the common computer and vibrated with anxiety .. not very creative ..) this time i will just do stuff when i want to and have the desire:)
Anyway, this book/journal will be a document of all the creative phases i´m going through during 2011! I hope...Now i´m off to find a journal that fits, i´ll be back with photos when i´m done!
So, are you in?

2 kommentarer:

MrsPolkaDot sa...

jaa jag hänger på!! :) Det började klia i fingrarna när jag läste ditt inlägg! :) Håller också med om att en om dagen verkar lite stressande men när man väl har börjat kanske det är beroendeframkallande! ;)

Kraxpelax sa...

I bärgande Credifat på salladsbelönad frikost;
sålunda offersänd à Odense vêrberie
...mannaklass! tänkrätt fan bOthåven oder superkonstJössel.

Kattspänning. Hällefunten = dopalÖs;
brinner; secium &; pottilaxas: det zenare åker af,
thü ringinnemälde oute komme måtte ovan app
app app i year 0 djoutibox Nokaj, Ecclectolant; stum-
pedofag inte ändå även ethervunnen Apa / bara gapa? Mjau.

gäst hos väderleken