måndag 17 januari 2011

Gäst DT del 1

Jag har äran att få gästa en kanonbutik, nämligen L Scrapbooking. De har massor av material som jag gillar och man får alltid fina varuprover:) Jag fick ett stort paket med massor av blommiga papper från Prima med ytterligare blommor till......en riktig utmaning med andra ord.
Första layouten blev en med Polly och jag gick loss rejält med mistoch lite annat klet och när jag var färdig insåg jag att det knappt gick att se hur pappret såg ut från början..hmm.
Jag har använt följande material från butiken (utom Alco Ink och hönsnätet då):

I had the honour to guest a gorgeous shop called L Scrapbooking. They have all the stuff i love and you always get little samples with your orders. I got a BIG package filled with goodies, papers from Prima and lots of flowers...a real challenge for me.
My first layout is with Polly and i sort of went ballistics with mist and paste and when i was done i realised that you could hardly see what the paper looked like, from the start..huh...
I used all this from the shop, except from  Alco inks and the little piece of chicken wire:

Mönstrade papper: Prima/AnnaLee Collection, Blommor och blad : Prima/Innoscence - Sweet Taffy Pink- Songbird Vine Purple - Calcutta leaves, Thickers: Fabric Delight white, Tyg: Webster Pages/Netting Vintage Inspired, Glimmer Mist: Denim blue- Patina- Cranberry Zing - Sugar Plum fairy- Pink Bubblegum, Alcoholic Ink: Sailboat blue - Wild plum.

Övrigt: Nyckelhål-nyckel-baubletspärlor-metallring från Tim Holtz, Whimsies and Sparkles från Webster Pages, Strassbrosch från Pink Paislee, hönsnät.


Jag älskar verkligen det här prickiga tyget från Webster! I do love this dotted fabric from Webster!!

Broschen från Pink Paislee passade inte färgmässigt så jag ändrade färg på den med Alco ink.The broch from Pink Paislee didn´t match the other colours so i changed its colour with Alco ink.

Vita tyg thickers blev purpur med en skvätt mist. White fabric thickers turned into purpur with mist.

Det kommer mer från L Scrapbooking en annan dag. Under tiden kan ni ju handla ;)
There will be more from L Scrapbooking another day. In the meantime..you can do some shopping ;)

4 kommentarer:

pia iris sa...

lekker. tøft med mist på bokstavene og et herlig bakgrunnsark.
lekker pynting ellers og.
ha en flott kveld. klem pia

Hoffmans Design sa...

Vad duktig du e. Den blev kanon fin. Klart hunden är ju så söt.
Kram

MrsPolkaDot sa...

Gick in på Lscrapbooking för att beställa och så var din härliga stil och Polly på första sidan! :) Snyggt med ett runt foto. Ska nog lifta det om jag har något foto som jag tycker passar! :) Din artjournal är ju helt fantastisk. Känns som att det verkligen passar dig. Hoppas du har många blad i det där blocket!:) Kram
PS. Min man har avslöjat att han fick lite hjälp av min svärmor med tavlan...haha...

Denise sa...

what a lovely layout!