måndag 17 januari 2011

Art Journal 1

Här har ni framsida och baksida på min Art Jornal 2011! Jag började så här:
Here´s my front- and lastpage of my Art Jornal for 2011! I started out like this:


Jag ville ha ett block för det är lättare att rita/skriva utan en rygg. I wanted it just this way, without a back, much easier to write and draw then.


Sen blev det så här:/Next step:


Och nu tänker ni att det där var väl onödigt för inget av det kommer att synas när jag väl är klar..
And now you´re thinking that this step was soooo not needed 'cause any of it won´t show when i´m ready...

Och naturligtvis hade ni rätt för så här ser den ut:
And of course you were right ´cause this is what it looks like:







Baksidan med en utdrag ur en dikt av Olle Orrje:
" Samma hav av grönska
Samma himmel
Det är bara att
börja om."
Den här baksidan är lite inspirerad av Karenika, hennes Art Journal är på temat Fri.

The last page with a sentence from a poem by Olle Orrje:
The same sea of greenery
The same sky begin again."
It was a bit difficult to translate but i hope it will do..This back is a bit inspired by Karenika, her Art Journal is named Free.

Texten "Follow your bliss" knyckte jag hos Tam/Willowing, hon gör väldigt speciella bilder som jag gillar och själva ordet BLISS (lycksalighet) har jag alltid tyckt om. Jag minns att jag en gång gjorde en kaka som jag skrev Bliss på, med florsocker och egenritad mall. Varför jag gjorde det - har jag helt glömt!
I nicked the sentence "Follow your bliss" from Tam/Willowing, she´s making very special art, i like it a lot and i have always liked the word BLISS. I remember i once did a cake with the word Bliss on top, spelled with icing sugar. Why i did that - don´t have a clue!

Så, nu är det bara att sätta sig ned och proppa den full av ideér, och det har jag faktiskt gott om! Hoppas jag får lite tid att göra något i eftermiddag:)

So, the only thing i have to do right now i´s to fill it up! And i sure will, got lots of ideas, hope i´ll get some time this afternoon:)



1 kommentar:

DoodleDiem sa...

Wonderfull frontpage of your ART Journal, I love the mix, you can really lose yourself in it.