måndag 13 december 2010

Förfärlig upplevelse

Var på ICA och hade en gräslig upplevelse. I kassan upptäckte jag att saffran kostade 25 kr paketet, (VA!!!) men bara om du köpte 2 paket och det gör man ju, annars smakar det inte saffran. Jag känner att jag inte ens vill veta vad ett paket kostar. På kvittot hittade jag följande information: " Det var ingen vinst på dessa lotter". Nähä, vad förvånad jag blev..är det någon som överhuvudtaget har hört talas om någon som har vunnit på deras lotteri? Längst ner på kvittot kunde jag också läsa; vi ses på Facebook! Argghh..NEJ, det gör vi INTE! Vem i hela fridens namn vill gå med i ICA Kvantums grupp på Facebook?
Jag vill inte veta. Tror inte jag kan sova då.

Had a dreadful experience today, when i bought some food at ICA, a big swedish supermarket. At the checkout I discovered that saffron cost 25 SEK (ca 3,5 dollar) a package, (WHAT!!) but only if you bought two packages and of course you do, otherwise your christmas saffron buns won´t taste anything. I do not  want to know what a single pack would cost me!  On my receipt I found the following information: "There was no prize on these tickets (you can win if you buy products made by ICA)." Well, i'm not exactly surprised...i mean, is there anyne out there who has ever heard of someone who has won in their lottery, huh? And then at the bottom of my receipt i read,  see you on Facebook!
Argghh .. NO, we do NOT! Who on earth wants to join the local ICA  group on Facebook? I don´t wanna know..don´t think i can live with it...

4 kommentarer:

Hoffmans Design sa...

Håller med dej Safran är verkligen en dyr krydda.
det där vinsten det undrar jag oxå vem som vinner.
Ha en bra dag Kram

Snor och Glamour sa...

Tro det eller ej men en dag när jag handlade plingade det i lampan och jag hade vunnit en ost!!! Wow!
Tur att man inte ens gillar saffran så jag slipper det problemet!! Lussekatter utan saffran är MYCKET godare än med! Annars smakar dom ju mögel ju.... ;)
Nä ica på fb kan man nog vara utan tror jag...
Kramisar!

:*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*: sa...

Ha, ha, vi ses på Facebook, shit ICA är heta nu...

Kramar från Camilla i Kungsbacka

Elina sa...

Jodå, jag har sett ett par gånger att folk har vunnit saker. Då blinkar en lampa vid kassan så att ingen kan missa det *fniss*