tisdag 7 december 2010

Fantastisk

Ibland blir jag så enormt imponerd av min egen hund. Vi var ute och gick (som vanligt...) och helt plötsligt tvärstannar Polly och VÄGRAR gå vidare. Hon stirrar på mig och jag fattar ju att hon vill något.
-Vad är det, frågade jag..och då tar hon upp min mobil, som jag uppenbarligen tappat i snön när jag plockat upp en bajspåse, och ger den till mig!!! Wow!! All min hundträning går ut på att belöna bra initiativ från hunden och nonchalera inte-bra initiativ, Polly är ett utmärkt exempel på att detta fungerar kalasbra!

Sometimes I get so enormously impressed with my own dog. We were out walking (as usual ...) and suddenly Polly stopped short and refuses to move on. She stares at me and i can tell she wants something. -What is it, i asked .. and then she picks up my cell phone, which i obviously lost in the snow when i looked in my pocket for a poo-bag, and gives it to me! Wow! The purpose of all my dog training is to reward good initiatives from the dog and ignore the not-good initiative, Polly is an excellent example of how well this works!


Polly passar på att ta igen sig i en dagisgunga. Polly is relaxing in a small-childrens swing.

1 kommentar:

Lisa sa...

åååh fiiina fina fina fina vovvsing!!