lördag 4 december 2010

Advent-urous Christmas Calender


 Den här adventskalendern är till mig och hundarna trots att det ser ut som något för Tim Burtons barn;)

Det får precis plats små hundben i de minsta lådorna. Fast till mig blir det nog något annat...Eventuellt får något barn och en Darling vara med på ett hörn, om dom är snälla. Det var meningen att jag skulle vara Gäst DT hos Scrapsisters i Danmark och visa den där men tyvärr gick det i stöpet, den bloggen/tidningen är nu stängd pga sjukdom. Jag får istället se fram emot mitt andra Gäst DT-uppdrag!
Det gick åt en hel del material såsom: tändsticksaskar, mönstrade papper från 7gypsies och Graphic 45, gamla bokmärken, dragkedjor, gamla rester av örhängen, metallskrot, knappar, Tim Holts metalldekos, pins, bling, pearls, cheesecloth (typ sådant tyg som sitter runt ostar), brads och toarullar. Jag har färgat det mesta med distresser, mist och alcoholic ink. Den var så himla kul att göra och slutresultatet (förutom kolsvart, kletiga fingrar) blev verkligen i min smak och stil.
This Christmas Calender is for me and the dogs even though it looks like something made for Tim Burtons children;) Those little boxes are perfect for small doggie-bones. This project were meant to be part of my Guest-DT assignment at Scrapsisters in Denmark but unfortunately this blog/magazine is closed due to illness. But i´m still happy, looking forward to my next Guest-DT spot...coming up soon!
I´ve used lots of material such as: matchboxes, patterned paper from 7gypsies and Graphic 45, old bookmarks, zippers, old remnants of earrings, metaljunk, buttons, Tim Holts embellies, pins, bling, pearls, cheesecloth (a kind of fabric used around cheese), brads and toiletpaper-rolls. I have dyed almost everything with distress ink,mist and Alcoholic Ink. It was great fun creating and the result (except my extremly dirty hands..) turned out to be really my kind of stylee.



Live the life imagined






Den spiralformade korgen är ett gammalt örhänge, jag har lagt i ett hjärta.
This spiral basket is an old earring, i put a heart inside it.

Torn gjorda av wellpapp och cheesecloth utanpå. Diverse hittade metallgrejor och annat från Tim Holtz. Önskelistan är gjord av en stämpel från TH och pins från Maya Road.
Towers  made out of courrugated paper and som cheesecloth on top of that. Metaljunk and some other stuff from Tim Holtz. The wishlist is made out of astamp from TH and pins from Maya Rd


Bakom stegen ligger ett par utslängda skrynkliga vingar..var är ängeln?
Behind the ladder lies a pair of torned wings...but were´s the angel?


Om ni vill se bättre foton och detaljer kan ni kolla på mitt Flickr.
If you wan´t better photos and close-ups you can check out my Flickr



5 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Haha! Burtons barn skulle precis som jag bli uuuurglada över en sådan julkalender.Jag tror att din familj kommer att ha mycket nytta (eller nöje) av din fiiiiina skapelse.

Synd på det däringa uppdraget, men det kommer kanske en ny chans senare.

Hoppas du har en suuuperbraig andra adventshelg.

MrsPolkaDot sa...

Håller med om att Burtons barn skulle bli lyckliga över den här! :) Helt enkelt den coolaste kalendern jag har sett! Hoppas hundarna också blev glada! Tråkigt med scrapsisters men tur att du har ett till som jag hoppas du kan avslöja snart! :)

Susanne sa...

Vilken underbar kalender du har lyckats med. Helt underbart att titta på. Ha det gott. Kram Susanne

fanny sa...

Gud va fin den är! Helt underbar att titta på, längtar tills jag får se den i verkligheten mamma!

Laura sa...

OH my goodness! This is out of this world amazing and inspiring. I am your newest follower. Thank you!!!