tisdag 9 november 2010

Smärtsamt

 I lördags kväll efter scrapträffen kom jag hem och var på ett strålande humör! Darlingen låg avsvimmad i soffan framför dansafton på TVn. Han hade varit och fiskat sedan 06 00 på morgonen och förstås, fått den största fisken av alla! Kul för honom, mindre kul för fisken..
Mitt humör dalade snabbt när jag möttes av Juno, jag såg direkt att hon hade ont i ryggen. SKIT och HELVETE tänkte jag då. Hon pep när hon gick i trappan och sedan var hon uppe 2 ggr under natten, trots smärtstillande. Hon ville inte lägga sig i korgen, hon vaknade av smärta och trodde det var korgens fel och hon kunde inte hoppa upp i sängen till mig. Lilla hjärtat, jag fick vara upp med henne och klappa henne tills hon somnade. Jag sov inte mycket den natten kan jag säga..
Vad gör vi nu? Är diskospondyliten tillbaka? Vem vet, jag bokade tid hos en ortoped 19/11 på Blå Stjärna. Tyvärr är Junos veterinär barnledig så vi får träffa en ny. Idag, tisdag mår hon bättre, går inte längre på smärtstillande men givetvis måste vi kolla upp det. Känns väldigt tungt, all kreativitet och gott humör bara sjönk ihop och försvann. Suck.
On Saturday evening after scrap crop, I came home and was in a great mood! My Darling lay unconscious on the sofa in front of a danceevening on the telly. He had been fishing since 06 00 a.m  and of course, he got the biggest fish of all! Fun for him, less fun for the fish ..

My mood faded quickly when I met Juno, I saw immediately that she was in pain. FUCKING HELL i said to myself. She moaned as she walked down the stairs and then she was up 2 times during the night, in deep pain, although she received painkillers. She did not want to lie down in her dogbasket, she woke up in pain and thought it was her basket, causing the pain, and she could not jump up into my bed. Little one, I stayed up with her and pet her until she fell asleep. I did not sleep much that night, I can say ..
So, what now? Is her discospondylithis back? Who knows, I booked an appointment with an orthopedist 19/11 at the vet clinic. Unfortunately, Juno's veterinary is on maternity leave so we'll see a new one. Today, Tuesday she feels better, is no longer in pain but of course we have to check it out. Feels very heavy, all my creativity and good mood just collapsed and disappeared. Sigh.



Vill inte bli sjuk igen! Don´t want to get sick again!

2 kommentarer:

Marolle sa...

i hope for the best!!! har hun det bedre nu ?

jenniejonasson sa...

å nej! Håller tummarna för dig, Juno också såklart!