tisdag 2 november 2010

At last - Project Monday

Japp, nu ska ni få se vad jag gjort med mina loppisfynd och andra foton från den mysiga lördagen! Detta är liksom Project Monday från förr-förra (!) veckan, jag ligger lite efter, men man får göra så gott man kan. Utmaningar skall vara kul, ingen stress! En stor del av scrappingen handlar ju om förvaring. Det är ju inte så att det blir mindre grejor..hmmm..av någon anledning blir det bara mer och mer och mer..och man måste ju ha det i något, eller hur?
Yep, time to share what i did whith the boxes i thrifted that cozy saturday. And this is actually Project Monday two mondays ago (!), i´m a bit behind, but it doesn´t matter. Challenges should be fun not stressful! A big part of scrapping is storing. I mean, is not that you get less of everything..huh..by some reason my stash just grows and grows and grows..and honestly, i don´t know how it happened and you have to store it, isn´t that so?

Här har ni den mest perfekta thickers- och bokstavsförvaringen! Jag hade en likadan box innan så nu målade jag dem vita och klädde med molnpapper från My Little Shoebox.
Here´s the most perfect Thickersstorage you´ve ever seen! I had a box like that, from before and now i´ve painted both of them white and dressed them up in some cloudpaper from My Little Shoebox.


Jag såg att det här kontorsfacket från 70-talet var minst 30 cm brett och djupt mina bokstavsark, chipboard, overlays mm trivs väldigt bra där. Eftersom jag satte fast den på snedden blev den även en hylla. Wow, hur fiffigt var detta på en skala?
I noticed that this officestorage thing from the 70´s were about 30 x 30 so my alphasheets, chipboard, overlays etc are living a very happy life there. Since i hang it on the side it turned in to a shelf as well. Wow, how clever is that..huh..?


Jag gjorde en liten grej till Darlinges kaffestunder också, så han inte skall glömma att fika på jobbet. Ett underlägg till hans kaffemugg! Det finns fler användningsområden för denna eminenta lilla sak, om det skulle dyka upp snygga brudar på jobbet kan han fästa den på tröjan/kavajen som en brosch, så att det är uppenbart att han är upptagen. Undra om han gillar det förslaget..hmm...?
 I made a little something for my Darlings coffebreak at work, a little reminder in case he would forget it´s time for coffe. It´s a little pad for his coffemug! This is the most fantastic and practical little thing with many sorts of uses. If his workspace should be invaded by gourgeus ladies he can wear this as a badge, on his cardigan/jacket and it will be totally obvious that he´s already spoken for. Wonder if he thinks this is a good idéa..huh..?

Time for coffe!



 

7 kommentarer:

Carrie sa...

OMG! I love them all!!!....but I think the coffee pad is soooo cool! Your projects always turn out awesome! Thanks for playing with us : )

<3 Carrie

ANNAANNA sa...

Du e ju för söt alltså... vilket fint underlägg *smiles* antar att ditt älsk inte jobbar ute på något bygge eller liknande ;).

Låddan, japp ser helt perfekt ut å molnen blir lite pricken över i.

Jo, angående flanellsärkar... det är ännu bättre... Min Mamma e ju sömmerska...å hon har en stoooor bit ljust vaniljvit flanell med tunna ljusrosa ränder på som bara ligger å skruttar i hennes atelje...
Jag hade tokmycket såna där gammeldags pyamasar/särkar förr men.... tja, en lång historia... jag har inte ett enda av de gamla plaggen kvar...

Heidi sa...

Hvor har du det nice og nogle cutie bokse og coffee-thingy :)

Susanne sa...

Vilka fina små lådor vilket underbart papper du har dekorerat dem med. Ska bli jättekul att träffas på lördag.

ItaPita sa...

Ha ha ha, du e la för rolig =)
Måste säga att det var grymt smart av dig!!! med hyllan alltså ;)
Var har du fått tag i thickerslådorna??? Funderar oxå på att byta förvaring... Fast jag gillar ju min snurra oxå....

ItaPita sa...

Kram

Marolle sa...

smarte løsninger du har lavet, ser ud til du har et fedt scrappe rum :)