torsdag 7 oktober 2010

You colour my world

Barn och päls - det är meningen med livet, i varje fall med mitt..
Children and furry friends - that´s the essence of life, at least mine...


Den här layouten är till september månadstävling hos Stellas där uppgiften var att tolka en skiss av Mahlin. Jag gillar hennes skisser så jag gick igång direkt. Jag stämplade med botten av några flaskor, kladdade med Moulding Paste (för att få fast "armbandet" jag fyndat på Kapp Ahl för 10 kr!). Jag älskar Moulding Paste, perfekt att få saker att fastna i det samt göra snygga effekter. Här har jag blandat i lite stickles för att färga den vita pastan.
This layout is for a contest at Stellas, using Mahlins sketch. I love her sketches so i really was inspired. I used the bottom of some bottles to stamp with, had some fun with Moulding Paste (to put this "bracelet" in place). I love Moulding paste, perfect to use as glue when you have heavy or big stuff on you layouts. I mied it with some stickles to get colour and effects.

Det här behöver du för att stämpla med flaskorna:
This is what you need to stamp with the bottles:
Tänk på att använda Staz On eller Archive Ink (icke vattenlösligt), om du skall använda Mist eller annan färg ovanpå. Be sure to use Staz On or Archive Ink  if you´re using Mist or other colours on top.

Lycka till med att kladda på era layouter! Good Luck with messing up your layouts!





1 kommentar:

Kajsa sa...

tack för det tipset ang vilken dyna man ska ha.. det visste jag inte .. =)
ha det gottit
kramen