fredag 8 oktober 2010

Lång dags färd

mot natt. Ja, verkligen, what a day..phu...Jag tog på mig kängorna klockan 8 i morse och tog av mig dom 19 30. Jag har rastat hundar, egna och andras, lunchdate med Emsen på Åsa Hembageri, sedan fick jag lägga spår åt Polly och tjoa lite med henne eftersom jag och Juno skulle på kurs, hemma som sagt halv åtta, ut med Polly och sedan, äntligen DUNS i soffan framför Idol!! Jag är helt såld på det här programmet, så är det bara :) Ikväll tyckte jag Jay var super, att damma av den här gamla Billy Idollåten så jäkla bra ( har inte hört den på evigheter), vilken röst han har. Weisegossen var också kalasbra, verkligen i sitt esse! Linnea är också en stor favorit, hon gör låtarna till sina egna, hon är "osvensk" helt enkelt..Men alltså Geir..suck..jag vet inte, vad hade jag tyckt om Darlingen skulle vara med i Idol? AHHHHHrg, hjälp, nej, aldrig, jag skulle storkna, nej allvarligt han (Geir alltså..) är ju duktig men på något sätt kan jag inte ta honom på allvar, tyvärr. Alice, Linda och Olle gillar jag men deras låtar var lite trista, sååå vem ska ut då? Jag tycker Sassa men jag orkar absolut inte vänta på omröstningen, det får vara. Kan någon tala om för mig varför den här löjliga Josefine har sin hund med i studion? Vad tillför den? Polly och Juno reagerade inte iallfall, de gillar bara hästhoppning och Top Dog. Synd att man missar Skavlan, suck, varför börjar det inte kl 22 istället?

A long days journey in to night..My god, what a day..phew..I put on my boots at 8 a.m and took them off at 7 30 p.m. I´ve been walking dogs, my own and other peoples, i had a lunchdate with Em at our local bakery, later on i add track to Polly beacuse me and juno were off to rallyobedience school. Home again, as i said, at 19 30, a quick walk with Polly and then finally THUD at the couch in front of swedish Idol! I just love that show, so much better than the american one. So much more person-to-person i think and this season so much talent. Thrilling, and of course i have my faves :)

Inga kommentarer: