lördag 9 oktober 2010

A kiss

Igår fick jag en puss! Låter som om jag aldrig får det men så illa är det inte... Jag fick en puss av en hundfröken som aldrig bjuder på pussar. Jag har jobbat med henne i ett år och innan hon kom till sitt nuvarande hem hade hon det förfärligt, levde i bur och var avelsmaskin. Jätterädd för människor och släpper inte folk in på sig, har svårt för att lita på nya individer. Vi träffas flera ggr i veckan och när jag kom för att ta ut henne igår, mötte hon mig i trappan och jag fick en liten puss, på kinden, strax intill örat. Sådant lever jag på länge, ett bevis på att det lönar sig att vänta in och ta det i hundens takt. Jag tvingar mig aldrig på hundar, de får själva bestämma när det är dags. När tilliten väl kommer känner jag mig såå hedrad och utvald.
Lilla fröken, mitt hjärta bankar för dig!

Yesterday i received a kiss! Sounds like that never happends but it´s not that bad..I got a kiss from a furry lady, who seldom give away kisses. I´ve been working with her for a year now and before she came to her nowaday home she was leading a miserable life, in a cage, as a breedingmachine. So
scared of humans and did not trust new people. Today, we meet several times a week and when i came to her yesterday she met me at the porch and i got this kiss, betwwen my cheek and ear. I keep such moments close to my heart. This shows that the way i work pays off, i don´t force myself into the dog, i let them decide when´s the right time. When they finally trust me i feel so honored!
Dear little one, my heart is pounding for you!

3 kommentarer:

Hästskit & Vardagsliv sa...

Dom är för goa dom små liven.
Testade aldrig sidepullen på Sigge idag. Får bli i morgon i padocken. Kanske lite dumt att rida ut första gången...

ItaPita sa...

Åh lilla sötnosen!!! Den pussen var du allt väl värd!!!
Kram

fanny sa...

Va gulligt skrivet.