söndag 5 september 2010

Scrapträff

Igår var jag  och Polly på scrapträff hos AnnLouise och jösses vad fort tiden gick! Plötsligt var klockan 18 00 och vi var tvungna att gå hem. Sandras kille Fredrik passade Juno och Sandra skulle lämna henne hos mig efter jobbet så jag kunde inte stanna till 23 00 som några gjorde. Vi hade jättekul och åt gott (men akta er för Pad Thai från Åsa Thai..). Naturligtvis hade AnnLo gjort cheesecake, dessa träffar kräver cheesecake!! Vi som var där var (förutom jag, Julia och värdinnan då):
Carita, Karin och Lilla Jonna, Therese, Linda, Susanne, Eléonore och hennes dotter Tindra också Polly då. Polly skötte sig kanon, det var skönt att upptäcka att hon faktiskt är väluppfostrad..när inte lillasyster är med . Jag börjar nästan tappa tron på mig själv som hundtränare, nu när Junson är så gräslig (förlåt...) så det var underbart att se Polly in action. Hon njöt också av att ha kvalitetstid med mig.Vi scrappade på (ja, inte AnnLo då...hon hade fullt upp med att vara den perfekta värdinnan..) och jag lyckades med 2 alster:

Både Fanny och Emma läser in Matte C nu. En inte helt angenäm uppgift..Matte är inte något som står högt i kurs i vår familj. Anina kämpade sig igenom den här kursen förra året. De har ju gått estetisk linje alla 3 och då läser man inte Matte C. Det passande pappret är från Studio Calico och det har jag haft i evigheter och nu kom det äntligen till användning.


Jag är helt såld på Cosmo Crickets papper, särskilt deras chipboard. Tyckte temat passade Fanny som är väldigt svag för kläder. Numera har Nils ALLTID koppel på Fanny när de går förbi HM...

Lite tomt på bordet..alla har inte packat upp..vänta bara...

Susanne och Carita är djupt koncentrerade

  Kusifinerna Therese och Karin med Lilla Tindra, det var nog hennes första scrapträff tror jag..

Eleónore och Tindra diskuterar upplägget på en layout. Tindra och Julia scrappade nog flest Lo´s av allihop!

Linda korkar upp!

Julia har fullt upp.

Sammantaget en lyckad dag som tyvärr inte slutade så bra :( Sandra kom och lämnade Juno och sedan åkte hon hem igen. Efter en stund ringde hon och bara skrek hysteriskt och nästan hyperventilerade! Jag uppfattade att hon blivit påkörd och Darlingen rusade iväg och där satt jag, de var hemska minuter innan jag fick reda på att hon var OK. En dåre hade bara kört rakt ut från motorvägsavfarten och nästan prejat henne av vägen. Det var fasansfullt, bara ngr sekunder till och han hade kört rakt in i förarsidan...tur i oturen och Sandras första tanke var givetvis: tur att Tracy inte var med i bilen.. Lilla Gumman, hennes hund är hennes allt, jag tror till och med att Fredrik ligger risigt till om hon skulle tvingas välja...


Sandra, Juno och Tracy

Så här såg det ut när Fredrik var hundvakt iallafall:


En svart räv står i soffan och tittar ut. Den här svarta räven får absolut inte vara i soffan hemma men här tog hon chansen direkt! Hemma hos Tracy var hon tuffare och Juno fick lägga band på sig. En nyttig erfarenhet för monstervalpen Junoson!

Bästisar!

När den här dagen äntligen var slut - då var vi ganska mycket helt slut allihop..

7 kommentarer:

Eleonore sa...

Tack för igår, kul att träffa dig med så nu kan vi hälsa på varandra när vi stöter ihop på morgon promenaderna ;)

Otroligt att du som gick hem 18.00 fick scrappat två då jag som gick 23:00 också lyckades med två.

Ha det underbart <3

Therese F sa...

Ja visst gick tiden fort, fattar inte hur det bara rasslar till på klockan. Men kul hade vi. Hoppas nu att alla kan till nästa gång i november.
Ha en härlig vecka kram Therese

ItaPita sa...

Men herregud!! Ursch va hemskt tur att det gick bra. Ja den där tid vart tog den vägen??? Tack för sällskspet :€
Kram

Karin sa...

Ja, vilken dag du hade... Skönt att allt gick bra med Sandra men fy vad otäckt. Tänk att jag missade att se dina Lo´sar??? Vilket helt perfekt papper till de räknande tjejerna. Kul att se foto med från igår. Saknar foto på Polly. Klart att du ska vara stolt över henne. Hon var ju jätteduktig!!! Vi ses!

Heidi sa...

Cutie hunde. Godt at alt gik bra.
Og de layouts er så fantastisk smukke.

Susanne sa...

Tack för en mycket trevlig lördag. Helt underbart att komma iväg utan man och barn och bara få skapa, umgås och äta god mat. Dina layouter blev helt fantastiska. Hoppas vi ses i november. Ha det gott! Susanne

Kajsa sa...

oj sicken dag.. vilken tur att det gick bra i krocken.. var lite upprörd att jag inte kunde komma men nu är jag lite glad då jag fick feber på lördagen och hemske hostan.. det hade jag inte vela dela med mej av.. hoppas vi ses snart.. stoooor kram