torsdag 9 september 2010

Busy

Ja, jag har fullt upp just nu, inte nog med att jag blev sjuk igen, hade TILL OCH MED EN SJUKDAG, ytterst ovanligt för att vara mig. (Mina närmaste var rejält chockade) Jag har ju också börjar skolan igen, glömde alldeles berätta det, ett väldigt speciellt universitet...

Yeah, I´m quite busy these days, not only sick again, I even had  a sick-leave, very unusual for being me. (My family´s still in chock ) I forgot to tell you, I´m back to school again and a very unique university...


Och det är så roligt. Utmaningarna är super förutom den med paper-piecing då..inte min kopp med te precis..men att utmana sig själv är ett måste för att utveckla sig och bli mer kreativ.
So much fun. The assignments are supercool except the paper-piecing, not exactly my cup of tea...but the thing is you have to be challenged to develop your creativity.

Här är mina uppdrag, än så länge. Just nu kämpar jag med Matte och Biologi..
Here´s my assignments, so far. Right now I´m struggling with Math and Biology..

Jag vet ni har sett den förut men ändå..detta är från Graphics-klassen. Man skulle ha med vissa grafiska stilar/moment och planera sin layout därefter.. Jag har fått med den visuella triangeln, kontrast mellan färg
och balans i hela LOn.
I know, You´ve seen this one before but still..It´s the Graphic-Class. The assignment was to follow som basic principleas of design on your layout. I used the visual triangle, contrast and balance on my layout.


Den här klassen hette Economics och det var fokus på att använda spillbitar, dvs vara ekonomisk och använda upp papper! Man skulle göra 3 st ATC kort och jag gjorde dem i form av tags. Döttrarna skall få varsin att sätta på kylskåpet. This class is about Econimics, that means using up som leftover-papers and make 3 ATC cards. I made mine as tags for my daughters to dress upp the fridge!

Min tredje klass var Typography där kravet var att man måste använda minst 3 st olika typsnitt/bokstavsstickers. Jag hittade ett gammalt foto av Darlingen som 16-åring och beslöt mig för att göra något kul av det tillsammans med ett foto av mig som 16-åring...tänk om vi träffats då? Vad hade vi tyckt om varandra? Hade jag fallit för den här killen som kaxigt lutar sig mot sin EPA-traktor med ÖPPEN GYLF redo för vad..undrar jag?  Jag använde lite rostiga muttrar och kapsyler för att matcha upp hans mekande med olika fordon.
My third class was Typgraphy and the assignment was to use at least 3 different kind of alpha-stickers. I found an old photo of my Darling, only 16 years of age and togheter with a photo of me at the same age I got a crazy result! What if  we met back then? Was he my kind of guy, leaning on his car with his zipper wide open...he looks like a real player! I decorated with some rusty stuff to go with his cars and bikes.





1 kommentar:

ItaPita sa...

Oj, oj, oj varför har du inte berättat detta??? Snyggt alltihopa :). Vad e svaret då?? Hade du fallit för Norbert back then???
Kram