måndag 26 juli 2010

More Mama Razzi

Japp, jag har lyckats få till ännu en layout av mina favvo-papper från BoBunny men nu är det tyvärr bara några remsor kvar. På Lo:n har jag använt en gammal rostig kapsyl som jag hittat under en promenad. Det gäller att vara uppmärksam! Jag tycker rostigt är vackert men det är ju jag det...
Layouten är om Fanny och att hon numera lever i stora staden Stockholm..snyft..Det är vääldigt stort där tycker jag och hundarna..

Yeah, I´ve managed to do one more layout with my BoBunnypapers but now there are only a few strips left. On my LO I´ve used an old rust cap I found at one of my walks. You have to pay attention! I think rusty is beautiful but that´s only me..
The layout´s about Fanny,, now living in the big city of Stockholm :(  Me and the dogs think It´s way to big there...


Den rostiga kapsylen och jag har även använt cracklepaint på de blågra chipboardswirlsen.
A rusty cap, wellused. I´ve used some cracklepaint at the bluegrey chipboard swirls.

Ihopknöcklad blomma. Crumpled flower.

 Det är svårt att se här men jag har knöcklat ihop silkespapper och lagt under remsorna av papper och sedan sytt ovanpå så det blir mer ett lager-på lager uttryck. Jag har också kletat lite med färg och stickles. Kul!!
It doesn´t show OK here but I´ve crumpled up some soft paper and smashed it under the strips and then I sewed upon on it so it would look a little bit more like layer-on-layer. I´ve also played with acrylic colour ans stickles. So fun!!


                   Det räckte faktiskt till ett kort också! Actually, I had enough paper to make a card!


Fawned of you too/Miss Deerest

1 kommentar:

Monique sa...

What a gorgeous layout! and what a great idea to use a rusty bottle cap!! (I always pick up things I might use from the street as well! - I think we're REAL scrappers!).