måndag 28 juni 2010

Sketchchallenge /skissutmaning

Jag lyckades faktiskt få till det och göra ännu en av Mahlins roliga skisser i skisstävlingen på Bubbly Funk! Ett av kraven var att du var tvungen att använda dig av chipboard i någon form. Här är min tolkning av skiss nummer 2:

I managed to do sketch number 2 in Mahlins sketch challenge (you have to use chipboard in this challenge) over at Bubbly Funk:




Fotot är från 1991, då Emma lärde sig stå och gå själv! Idag är hon 20 år och står alldeles utmärkt på egna ben. På layouten har jag försökt använda gammal "skåpmat" samt sprayat och kletat och målat lite. I vänstra, nedre hörnet av ramen hänger det blommor och droppar i en kedja som en gång varit ett örhänge, fick det av Emma, hon trodde jag kunde ha användning för det i mitt scrappande..Jag undrar om någon verkligen har använt det här örhänget nån gång..???

This photo of Emma was taken 1991, the year when she learned to walk and stand still on her own legs. Today she´s 20 and she´s standing solid on the ground! On this layout I tried to use some old stuff and I also used som mist and played with acrylic colours. In the right corner of the frame I´ve used something with flowers and drops, that oncen was an earring? I´ve got it from Emma, she thougt it would fit in to my scrapping. I wonder if this earring ever have been used..??


Fawned of you too/Miss Deerest

2 kommentarer:

Hoffmans Design sa...

Jätte fin. Tack för hälsningen. Hoppas du också har haft en kanon midsommar. Såg dej promenera Gårda brygga vägen för en stund sedan jag vinkad men du såg inte mej
Kram Antonija

Mahlin sa...

åå jag bara älskar när du tolkar mina skisser =D Det blir så himla läckert! övre högra hörnet gör mig knäsvag! Tack för ditt bidrag =D