torsdag 24 juni 2010

Så fort

en vecka försvinner! Jag har faktiskt knappt haft på datorn..bra med lite datavila för både kropp och ögon ibland! Vad har hänt då? Jo, vi har varit på återbesök hos veterinären och Juno hade inte ont alls..inte ryggen alltså men i örat! Hon hade varit lite hängig några dagar och jag trodde hon var sämre men upptäckte att hon var röd i högra örat, stackaren har fått öroninflammation (svamp) av allt penicillin hon ätit i 3 månader. Men nu är det slut med det, som tur är. Nu är det bara smärtstillande och sjukgymnastik (simning) som gäller. Hon får smärtstillande varannan dag nu, hon har inte ont när man trycker på ryggen men kan ändå ha lite ont då rörelserna ökas och hon sätts igång igen.
Igår var vi och simmade (glömde kameran..dåligt, dåligt, jag vet) med sjukgymnasten på Blå Stjärnan. Lilla hjärtat så förtvivlad hon såg ut först, innan hon vant sig, hon tittade på mig och sa, HJÄLP MIG UPP, men det gick ju inte. Hon klarade det jättebra, jag var faktiskt förvånad, annars morrar och bråkar hon ju mest när det gäller hantering och nya saker, särskilt på Blå Stjärnan,  men vem kan klandra henne...

Det märks att hon börjar blir piggare..som ni nog förstår har jag definitivt gett upp att ha fina krukor med blommor i på balkongen..hmm..

Vi har varsin stol men hundarna har en egen soffa minsann. De älskar att sitta och titta ut, de har lite svårt att samsas, får nog köpa en soffa till tror jag...

 

Jaa, detta lyckades hon genomföra på några minuter...jättebra med hundar som tar egna initiativ..men kanske inte just på det här sättet..:)


Fawned of you too/Miss Deerest

2 kommentarer:

Snor och Glamour sa...

Hej du glade!!

Eftersom klockan är så mycket nu kan jag ju inte ringa dig. Får skriva här i stället...och ringa dig i morgon...

Tänkte ha en scrapträff här hemma i vardagsrummet igen! Den 4 september hoppas jag att du kan komma. Då är Kent i Malmö så jag tänkte vi skulle passa på att roa oss då! :)

Vad kul Juno hade där på balkongen!! Hon har varit och lekt på min altan i dag. Hon och Lukas lekte i två timmar ungefär och var ganska trötta sedan men dom var hur goa kompisar som helst. Mysigt!

Önskar dig en trevlig midsommar!
Kram Ann-Louise

Karin sa...

Hihihi...vilken påhittig Juno! Härligt att se och läsa att hon är på bättringsvägen.
En Glad Midsommar till dig!!
Kram Karin