onsdag 19 maj 2010

Ilskeslag

Häromdagen fick jag ilskeslag. Det händer ibland, inte så ofta som tur är! Jag har en granne som bor under mig, med en tonårsdotter. Den här flickan har en vid bekantskapskrets och de är ofta hemma hos henne, särskilt när hennes mamma jobbar (jobbar ofta natt och kväll..). När mamman är hemma får de inte vara inomhus vilket betyder att det ofta sitter 5-15 tonåringar på min trappa (utanför ytterdörren), de röker och spottar i mängder. När jag kom hem med hundarna satt de på trappan och det låg ca 2 liter spott nedanför! BLÄÄÄ..vad äckligt, urk. Jag förvandlades till en åttio-årig ragata och skällde på dem (inte första gången vi kommunicerar precis..) och efter en stund kom den här grannflickan ut och då skällde jag på henne med. Hon hämtade sin mamma (som var hemma, eh!) och då sänkte jag volymen (faktiskt) och sa till henne också, varav hon replikerade att hon faktiskt sagt till dem men "de lyssnade inte". Öhhh...då får du väl ringa deras föräldrar eller hitta på något annat för vi kan ju inte ha det så här, tyckte jag, de är ju där pga av hennes dotter inte för att vår gata är en nöjesmetropol precis. Jag sa också att mina döttrars kompisar inte sitter på hennes trappa...verkade som hon greppade detta och gick in till sig. Sedan hörde jag hur hon också skällde på dem, varefter de gick. Skall bli spännande att se hur det går på sommarlovet, alla lov tillbringas nämligen hemma hos henne...jag är inte den enda grannen som är trött på detta...suck. Gillar inte när jag transformeras till en ragata men vad gör man...ibland måste det bar uuuut..


Fawned of you too/Miss Deerest

4 kommentarer:

ItaPita sa...

GO MARJA, GO MARJA

Therese F sa...

Rätta takter...vi har jagat tre tjejer som välter blomlådor(såna som ska sänka hastigheten är det tänkt) kl 02.30 i lördags natt. Otroligt onödigt att välta ut så det är jord och nyplanterade blommor utslängt överallt. Precis som spott, fimpar och annat äckel..kan inte deras föräldrar lära dem får väl en annan göra det.

Snor och Glamour sa...

Nu kommer dom rätta takterna fram minsann! Det är väl inte konstigt att jag alltid varit lite rädd för dig genom åren! Hi hi!!
Kram kram

Hoffmans Design sa...

Men hallo hur e folk funtade.
Bara på dom. Så får det inte gå till.
Jag hade gjort samma sak.
Hör av dej vad du ville ha hjälp med har inte dit telenr.

Kram Antonija