tisdag 11 maj 2010

Hur går det?

med Lilla Juno. Jo, vi kämpar på och på återbesöket (tack till Junos privata taxi Fru Wennerlöf) förkunnade veterinär Kajsa att hon var lite bättre men hade fortfarande ont, men inte sååå ont. Det var ju bra. För övrigt går det åt 2 stora msk viltost på tub, varje dag för att få i henne medicinen. Kan väl aldrig vara bra för magen? Vi startade med cheddarost på tub men den har hon övergett nu. När jag kommer med skeden går hon undan (stackars liten) men när jag förklarar att nu MÅSTE hon faktiskt..ja då äter hon snällt. Det är likadant med Back-On-Track täcket, hon vill INTE ha det på sig men efter en stunds samtal så står hon stilla och jag får ta på det. Fast hon behöver inte ha det hela tiden, nån måtta får det vara...
Jag har fått en cykelvagn (Tack Maija, Christin och Carla) och det är meningen attt jag skall cykla med vovvarna i den. Bra när Juno inte får gå långa promenader, på så sätt kan vi ändå byta miljö! Sedan när hon skall opereras (steriliseras) och är konvalecent, blir det ju ännu bättre. För att de skall vilja sitta i den måste man ju träna så det gör vi nu. Vi tränar Hopp In och Hopp Ut  och vi tränar på att sitta i den. Fast jag sitter inte i den då...Om Juno sätter sig först kan Polly hoppa in och vända sig (hur får hon plats?) för att komma rätt med kroppen och huvvudet ut genom hålet. Juno vill inte hoppa in om Polly sitter först.



Tja, vad skulle man göra utan klicker? Man kan ju undra hur lång tid det skulle ta att lära dem utan klickerträning? Jag har testat att dra den efter mig med 1 hund i och det funkar. Juno tyckte det var lite läskigt men jag lyckades klicka, mata och dra henne samtidigt och då gick det bra! Polly brydde sig inte, hon älskar sådant. Uppvuxen på bussen och har ju åkt bak på Husses Landrover minsann.. Nästa steg blir att säta fast vagnen på cykeln men först måste vi åtgärda lite trasiga däck..

Fawned of you too/Miss Deerest

3 kommentarer:

Therese F sa...

Så söta de ser ut i sin cykelvagn, perfekt ju!!!!!!!!!Kram!

Anina sa...

Men sötaste!
Jag längtar ihjäl mig, du får inte lägga upp sådana bilder

Kajsa sa...

haha.. så härligt.. jag kan riktigt se hur de håller på.. har ju hund själv.. =)
ska bli kul att träffas igen den 22 maj..
kram så länge