onsdag 7 april 2010

Redan här!!/ Already here!

Gissa vad som redan kommit upp ur jorden? En söt liten blomma, trodde ni kanske?Nej,då  , FÄSTINGARNA är redan här!! FY!! Hittade en bamsing på Polly igår så idag köpte jag halsband (Scalibor) på Apoteket. Jag tar inga risker, jag kör stenhårt med halsbanden till oktober. Särskilt eftersom TBE-fästingen visats sig på Orust, där vi brukar vara...

Guess what´s peeking it´s way up from the ground? A pretty little flower maybe? Oh, no THE TICKS are here!! I found a big one on Polly yesterday so today I bought anti-tick-collars for them both. I take no chances..

Här sitter vi i våra skinande nya halsband, helt ointagliga. Förra året hade Polly en enda fästing....
Here we are in our new shiny collars, superprotected, last season Polly only hade one tick...

Fawned of you too/Miss Deerest




1 kommentar:

ItaPita sa...

Ja visst e de äckliga de små svinen... Har hittat på Myran oxå, måste köpa droppar jag med... kunde jag ju gjort idag när jag inne... glömde..