tisdag 30 mars 2010

Uppdatering/Update

Det var ett tag sedan jag bloggade..och scrappade! Har vart mycket att stå i. Vi har bland annat tittat på lägenhet till Emma och 1a maj flyttar hon hemifrån, till Majorna i Göteborg där hon skall bo med sin kompis Sanna. Så roligt för henne..och lite tomt för mig samtidigt som det blir mer plats..ett rum till att tex måla möbler i. Visst saknar jag min döttrar, särskilt eftersom Fanny och Anina bor i STH respektive Malmö men vi talas vid hela tiden och ses ofta. Anina har svårt att komma ifrån med ansvaret för Rio (han saknar jag MYCKET) och jobb i stall och skola men nu till påsk kommer hon också hem så då ses vi  ALLA , underbart! Påminner mig om att det är dags att kila upp på vinden och hämta påskpyntet...

Long time, no see and not that much scrapping either. There´s been full speed here. My youngest daughter Emma is moving to her own flat at the 1th of May. So nice for her but she leaves a gap..and then again, at the same time I will have more space, an extra room to work in, maybe paint some chairs and stuff. Surely I miss my daughters, especially when Fanny and Anina lives in Stockholm and Malmö but we talk all the time and see each other a lot. Anina has some difficulities getting away, she has to take care of her horse Rio and lots of work in school and stable but at eastertime she´s coming home and then we are ALL TOGHETHER, wonderful! Which reminds me of some duties..forcing myself up the ladder, to the attic and fetch my easter decorations..

Ha en bra dag!/Have a nice day!

Fawned of you too/Miss Deerest

Inga kommentarer: