söndag 21 februari 2010

Stackars hemmet

Mitt hem har en kris. Det vill ha en ny soffa, så nu åker den gamla (eg mammas) ut på blocket och in skall flytta en ny, förhoppningsvis svart med höga armstöd som jag kan luta mig mot. Soffor och lampskärmar är svårt tycker jag. Hittar jag något jag gilla så kostar det för mycket. Just nu är det ju Howardsoffor som gäller men jag tycker INTE de är sköna att sitta i. För djupa och låga armstöd. Visst är det skitskyggt med hjulen o allt men sån tur att jag inte gillar dem, hade aldrig haft råd med typ 25 000 kr..

Just den här är från Norell Möbler och heter Julia. Själva tyget var väl sådär...
Nej, en enkel svart soffa får det bli. Punkt slut. En vit soffa hos mig vore en katastrof, just nu fäller hundarna och vi går alla omkring med svarta hår både utanpå och inuti kroppen. Jag skall byta färgskala hemma. Ut med allt lila, urk vad jag är trött på det och in med nytt fräscht. Vitt och svart som bas och turkost (Ja, Mya, jag har också utvecklat en turkos radar, är ju med i din grupp..!!) och lite rosa också, är ju aldrig fel.
 Ja, här ser ni det lila skåpet uppe till vänster, skall nu bli turkost men kommer väl alltid att kallas "det lila skåpet"..De underbara kopparna har Emsen fyndat för 20 kr, tyvärr, snyft, de kommer aldrig att bli mina. Undra HUR jag skall bära mig åt för att få dem? Någon som har en bra idé? Jag vet..hon får aldrig flytta hemifrån!!!
Duken med blommorna är från HM och fullständigt underbar. I köket blir det också målat hyllor mm, där är det lite mera vitt som gäller. Jag har en gustaviansk matsalsgrupp (Rosen) från mormor stående hos min svärmor, skall måla den vit (är idag smutsgrå med en stor svart fläck ovanpå,  från tuschpenna, som jag gjorde när jag var liten) men jag får göra en stol i taget pga utrymesbrist. Har ingen bild men stolarna ser ut såhär:
(Foto från Geromar möbler) 
 Visserligen sjunker gruppen i värde om jag målar den men den skall aldrig säljas, så who cares?

Har sett lite roliga gardiner från HM också, med volanger!! Kunde passa i vardagsrummet med svart soffa och turkosa o rosa inslag.


Det här var inte heller så dumt:

                                   
Fast inte romantiskt. Fy, det gillar jag inte. Lite kul måste det vara hos mig. Jag avskyr allt som är förväntat, som alla andra har, det är därför jag pysslar med en egen lampskärm nu...blir den klar någon gång tro? Mina familjemedlemmar är tveksamma, undra varför? Lite mycket projekt just nu kanske, när jag borde varva ner och lyssna på kroppen. Men jag lyssnar ju på min turkosa radar, det är väl alltid något..eller?
 
 
Fawned of you too/Miss Deerest

1 kommentar:

Myamia sa...

hihi turkos radar har ALDRIG fel! :)
så snyggt det kommer att bli med ett turkost skåp, har sett bilder på det och det är ju så himla snyggt!!!
kram