måndag 1 februari 2010

Malmö

I helgen var jag och Darlingen i Malmö och hälsade på AninaBarnet och vår prins Rio. Vi hälsade inte bara på utan unnade oss även en hotellnatt på Scandic Kramer. Lyxigt värre och sååå mysigt. På lördag morgon åkte vi ned och hade med oss fordon på 2 hjul med motor (kallas också moped) så att hon slipper cykla 1 mil varje dag. Sedan ut till stallet och pussa mule. Jag är säker på att han minns mig, jag trycker munnen mot hans mule och vi byter luft. Då är han alldeles stilla och det luktar så gott. Mammas Hässst!!! Jag ryktade och kliade lite också. Han hade vuxit ännu mer och var väldigt ståtlig, trots den taskiga och instängda vinterpälsen. Det är om möjligt ännu kallare i Malmö. När vi tog in hästarna hade jag 2 jackor, termosbyxor men jag frös och händerna var som is. Ändå är jag härdad som vistas utomhus störe delen av dygnet. Darlingen fick umgås med Kasper under tiden, stallets stolthet, en rottweilerpojke på ca 60 kg.



På kvällen åt vi på Vegegården, en helvegansk asiatisk restaurang. Mums alltså, de är verkligen duktiga, allt är jättefräscht och de wokar de man valt ut på direkten. Jordnötssås..ahhhh...
Lite märkligt med friterade räkor och kycklingspett..eh..som är veganska men gott är det, och billigt! Förrätt, varmrätt/buffe och efterrätt för 120 kr/person. Var förnöfftig, bli vegeterian..fast det skulle ju Darlingen aldrig bli men Vegegården gillade han.
Avslutningsvis cyklade dottern på fest och vi rundade av i hotellbaren med utsikt över torget. Om ni har läst om skottlossningen utanför hotellet, nattetid, så var vi inte inblandade. Det var dock tur att vi inte ställt bilen på torgets parkering, då hade vi inte fått ut den för där hade polisen teknisk undersökning hela förmiddagen.
Malmö är en vild stad.

Anina läser tidning i foajén. Hon kom tid på morgonen och åt frukostbuffé med oss. Jag älskar Scandics frukostbufféer, hjälp vad mycket gott. Jag överdriver inte när jag säger att Anina prövade alla marmelader, vilket resulterade i säkert 7 frallor.



Söndagen bjöd på snöstorm, shopping och fika. Vi lyckades ta oss hem precis innan all snö ramlade ned över Åsa med omnejd. Hemma blev voffsarna VÄLDIGT glada när jag kom. Visserligen hade Fanny varit nere under helgen och haft systramys med Em men ändå. När Em skulle nana på lördagkvällen ville Juno inte sova, hon låg i mörkret och stirrade på Emma..Lilla Junsan, hon saknade sin Mamma, har ju aldrig varit borta från henne. Polly är faktiskt mera vuxen och van.

Fawned of you too/Miss Deerest

Inga kommentarer: