söndag 14 februari 2010

Kalla dagar

Häromdagen var jag och dogsen nere på stranden och njöt. Vilket väder! Vackert men kallt. Jag hade med mat (vörtbröd!!) till svanarna som ligger i en liten vik/pöl där dagvattnet rinner ut. De har ju ingen mat stackarna. Jag vet inte vad svanar äter, så långt sträcker sig inte mina etologiska kunskaper men lite julbröd är väl aldrig fel..






Idag var det bara en svan där?? Var är den andra undrar jag? Brukar inte de hålla ihop jämt? Kanske den var ute och letade mat bara. Jag fick i allafall vänta tills den hade ätit färdigt annars hade fiskmåsarna kastat sig över maten. Men de är väl hungriga de också. Hundarna tyckte det här momentet var väldigt intressant men Juno gick inte fram faktiskt, hon lyssnade när jag sade nej, det var duktigt! När jag matade fick jag binda fast dem, med tanke på deras matintresse så hade de väl ätit upp alltihop..

Fawned of you too/Miss Deerest

1 kommentar:

Monique sa...

Ohhhh, wow!!! Is this where you live??? Beautiful!!!! And such terrific photos!!!