lördag 20 februari 2010

Härlig morgon

I morse vaknade vi med snökaos..förstås..men värre än vanligt. Nu är det så att mina voffsar inte bryr sig om vädret. DE SKA UT!! De är vana vid att gå långpromenad på minst 1,5 timme varje morgon och får de inte det..ja, då blir de gräsliga, följer efter mig, stirrar på mig, börja klia sig, piper och gud vet allt. Så jag klädde på mig (det tog nog 20 minuter...), packade ryggsäcken med gammalt bröd från bageriet och lite feta frön, till fåglarna alltså, inte till oss! Jag kände inte riktigt för utefika idag.
Vi gick till stranden och det var härligt att gå, plumsa fram där ingen annan har gått förut. På stranden gick snön över knäna och hundarna sjönk ned och fick hoppa upp och ned i snön. Jättekul!! Mindre kul när Matte slänger ut gott bröd på marken. Varför det, undrade de? Inte helt logiskt i deras värld.

På vissa murar och hustak såg det ut som ett tjockt lager vispgrädde och nere på stranden var allting vitt, vitt. På vägen hem såg vi att alla villägare kommit ut ur husen för att skotta sig fram till brevlådan. Plötsligt började alla prata och fråga om hundarna, vi träffade en av mina elever och diskuterade koppelträning. Vi såg också en transexuell (?) person som skottade med full make-up och sjalett.. (!) Hade så gääärna velat fota detta men tordes faktiskt inte fråga, han/hon kanske inte ville visa sig i min blogg och kanske de andra skottande människorna känt sig diskriminerade..vem vet?
Väl hemma pratade vi med grannar som också var ute och skottade, det är ju så i Sverige att när något händer oss, som är gemensamt, då pratar alla plötsligt med varandra fastän de knappt sagt hej på månader.
Det var verkligen några trevliga timmar ute i snön, när vi kom hem var det dags för fika med Em och Darlingen. Plumsa på!!

Fawned of you too/Miss Deerest

3 kommentarer:

anina sa...

Fina voffar! Saknar er, här har nästan snön regnat bort nu...

Milla sa...

Jag håller med! Det är härligt att klä på sig lager på lager och ut och plumsa där ingen annan varit - det är som att gå i...moln kanske.
Härligt!

fanny sa...

Jättefina bilder! Saknar er jättemkt!

hade velat se transan dock hihi.