tisdag 9 februari 2010

Fynd i helgen

Ja, i lördags hann vi med en Varbergsrunda och en utmärkt baguette på Blå Dörren. Där kan man välja fyllning själv, kan verkligen rekommendera deras räkröra :) Gjorde förstås loppisfynd, det börjar bli lite mycket nu, skåp och lådor svämmar över men jag kan liksom inte hejda mig. Fast i lördags köpte jag inte allt jag ville ha, valde bort lite lampskärmar faktiskt. Så det så.


                                   Ni fattar ju att jag var tvungen att köpa denna ljuvliga varelse..

Tja, vad är det då detta? Ja, att det är en porslinsblomma och 2 ljusmanchetter är ju klart men de andra 12? Jag tror det är små ringar man drar igenom en liten kaffeservett i, så det ser lite flärdfullt ut. Väldigt användbart men man kan nog scrappa med dem om man är romantiskt lagd..men det är ju inte jag..då.



Äntligen kan vi byta ut våra trista bestick mot dessa i rostfritt stål och laminat. Heja 50-talet!! 35 kronor för allihop. Sjukt billigt för snygg design.

     

Har alltid velat ha en sådan här lampa, vet inte var bara men det kommer jag nog på. När vi kom till Nostalgirundan så tog de 550 kr för en liknande och jag betalade 25...HA!!

Kan inte vänta tills nästa lördag, kanske vi åker dit igen? Önskar man kunde fynda små torp där med....

Fawned of you too/Miss Deerest

1 kommentar:

Milla sa...

Underbart snygga bestick!!!