tisdag 9 februari 2010

7 saker ni inte vet...

Bästisen AnnLouise utmanade/awardade mig så nu skall jag skriva 7 saker som ni inte visste om mig..
Ok, here we go:

1. Som tonåring skrev jag mycket poesi och blev publicerad i ngr antologier och tävlingar. Tänkte bli poet men det blev inte riktigt så..

2. Jag hade även en period där jag gick på teaterskola och var med i en pantomimgrupp i Malmö. Känns också lite avlägset nu. Behöver jag säga att jag var clownen i gruppen..

3. Jag drömmer om en gris. När vi äntligen får vårt torp har Darlingen lovat att vi skall ha grisar (man kan inte bara ha en, det är styggt) förutom alla andra djur då.

4. Jag var en riktigt gräslig och missförstådd tonåring. Satt aldrig still i klassrummet och pratade oavbrutet. Det var snudd på att jag hamnade i OBS-klass (en särskild klass för De Missanpassade)..men lyckades rycka upp mig. Mina betyg från grundskolan var hemska så jag trodde länge att jag var korkad..men tog revansch på Kom-vux!!

5. Hade inte haft något emot en långresa till New Zeeland men det lär aldrig bli av. Kan verkligen inte lämna Voffsarna så länge. Finns inte med på kartan helt enkelt. The prize you have to pay to be a dogowner..

6. Hade en verkligt svag period 1986, varade 2 månader kanske, med knytblus och snedlugg. Identitetskris pga jag var nybliven mor tror jag. Försöker förtränga detta så gott jag kan.

7. Kan inte lära mig sticka och virka. Har inte tålamod med det, blir fullständigt vansinnig, sy däremot går väldigt bra.

Japp, det var alla. Håll till godo!

1 kommentar:

Snor och Glamour sa...

Ha ha ha, jag hade såååå gärna velat känna dig när du hade knytblus och snedlugg!!!! Det hade varit en syn för gudarna!! Kanske bäst att jag inte kände dig då för jag hade ju ALDRIG kunnat med att varken fika på Kungsmässan eller åka på scrapträffar med dig! ;) Hi hi!! För att inte tala om vilket omaka par du och Norbert skulle vara! *asgarv dubbelvikt*
Pussåkram älskling!