lördag 23 januari 2010

Man kan aldrig få för många burkar!

Varberg är en supertrevlig stad. Bra fika och många secondhandaffärer/loppisar. Idag gick jag, Darlingen  och Emma vår vanliga runda och gjorde följande fynd för sammanlagt 200 kr :



Inte illa va? Det lilla fatet är ett kaffefat från min engelska servis Real Old Willow, som jag ärvt av min mormor. Det kostade 5 kr...äkta guld på kanterna, jag tror inte de hade en aning om det på Pingstkyrkans loppis..Sedan har jag alltid önskat mig en elektrisk apelsinpress men inget man går och köper kanske, såvida den inte kostar 30 kr!! Det skall bli väldigt skönt att slippa ha ett kletigt smörpaket i kylen. Nu kan jag ju lägga ned smöret/margarinet i min gulblommiga burk med design av Erik Kold (även designat den bruna kakburken). Visserligen är gult jättefult men i den här formen går det an.

Fawned of you too/Miss Deerest

1 kommentar:

Therese F sa...

Så fin din nya blogg är. Kul med lite nytt, jag funderar också på andra om lite på min. Vi ses den 7:e feb. Kram Therese